اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اداره تولیدات دامی شهرستان نهاوند خبر داد

پرورش نژاد اسب ترکمن در نهاوند

رئیس اداره تولیدات دامی شهرستان نهاوند گفت: یکی از بهره‌برداران فعال در زمینه دامپروری و تولیدات دامی در شهرستان نهاوند مبادرت اقدام به احداث یک واحد 25 رأسی نژاد خالص اسب ترکمن کرده است.

پرورش نژاد اسب ترکمن در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منوچهر ترکمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه در سال ‌های اخیر توجهات بسیار خوبی  به پرورش اسب ترکمن شده است، اظهار کرد: تعداد اندک و پراکنده از این نژاد از سوی علاقمندان در شهر‌های اصفهان، تهران، شیراز  و نقاط دیگر نگهداری و پرورش می‌یابد.

وی ادامه داد:در شهرستان نهاوند به  همت آقای حمید سوری، یکی از بهره برداران فعال در زمینه دامپروری و تولیدات دامی مبادرت اقدام به  احداث یک واحد 25 رأسی  نژاد خالص اسب ترکمن کرده است.

رئیس اداره تولیدات دامی شهرستان نهاوند بیان کرد: با توجه به درآمدزایی  و اشتغال‌زایی این صنعت پیگیری‌های لازم  برای اخذ پروانه برای دو نفر از متقاضیان در دست بررسی و اقدام است.

وی در مورد برخی  از  خصوصیات اسب ترکمن  افزود: اسب ترکمن گونه است با نژاد ترکمن خالص که در منطقه ترکمن صحرا زیست کرده و پرورش می‌یابد، رنگ آنها بیشتر خاکستری بوده و دارای بدنی کشیده و لاغر که شکم آنها برخلاف بسیاری از نژاد‌های دیگر  تخت به عبارتی شکم آنها لاغر است.

ترکمان تصریح کرد: اسب ترکمن، اسبی است دارای ویژگی های منحصر به فرد از جمله قد 148 تا 155 سانتیمتری، گوش‌های بلند و متحرک، سینه فراخ و مناسب.

وی بیان کرد: امید داریم با برنامه خوب تنظیم شده از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی استان شاهد توسعه پرورش این نژاد خالص در شهرستان نهاوند باشیم.

انتهای پیام/89045/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول