اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سایبرپژوه:

افقی برای پیام‌رسان‌های داخلی نداریم/ پیام‌رسان داخلی هزینه کمتری برای مخاطبان دارند

پژوهشگر رسانه و سایبرپژوه گفت: در ایران به دلیل عدم‌ حمایت ساختاری و عدم برنامه‌ریزی پیام‌رسان‌های داخلی افقی برای پیام‌رسان‌های داخلی در نظر نگرفته‌ شده است.

افقی برای پیام‌رسان‌های داخلی نداریم/ پیام‌رسان داخلی هزینه کمتری برای مخاطبان دارند

محمد لسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به فیلترینگ فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی تاکنون هیچ گزارش قطعی در خصوص فیلترینگ تلگرام نداده است.

پیام‌رسان داخلی هزینه کمتری برای مخاطبان داخلی دارند

وی تصریح کرد: خارج شدن از تلگرام معایب و محاسن‌های خاص خود را دارد، تلگرام ابعاد مختلفی دارد از جمله بعد خانوادگی، فردی، فرهنگی و ملی، اما زمانی که در تلگرام از بعد خانواده استفاده می‌کنید هزینه‌ای که از فرد بابت هر بایت اطلاعات گرفته می‌شود هزینه بالاتری است که اگر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود قطعا هزینه‌ها کمتر است.

کارشناس و پژوهشگر رسانه و سایبرپژوه ادامه داد: اگر از پیام‌رسان سروش استفاده شود قطعا هزینه‌ای که برای رفت‌وبرگشت پیام استفاده می‌شود کمتر از پیام‌رسان خارجی مانند تلگرام است.

فرهنگ استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی در بین فرهنگ‌های مختلف تفاوت دارد

لسانی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی در بین فرهنگ‌های مختلف تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: مردمی که ملی‌گرا هستند با مردمی که غرب‌گرا هستند، شرایط استفاده کردنشان از تلگرام متفاوت است.

وی بیان داشت: در تولید محصولات، برندهای آن بیشتر مدنظر مصرف‌کنندگان است که  چقدر این شرکت‌های پیام‌رسانی که وجود دارند علم بروز را دارا هستند.

این کارشناس و پژوهشگر رسانه و سایبرپژوه با اشاره به قابلیت‌های تلگرام تبیین کرد: تلگرام ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، از جمله تغییرات در ارتقای مداوم پیام‌رسان، تلگرام به خوبی توانسته ارتباط خود را با مخاطب حفظ کند، بسته‌های به‌روزرسانی که زود به ‌زود منتشر می‌کند و همچنین عدم افت در سرویس‌دهی از نکات مثبت این پیام‌رسان است.

کارشناس و پژوهشگر رسانه بیان داشت: واتساپ نرم‌افزار اول پیام‌رسان است، زمانی که برند فیس‌بوک و واتساپ را در کنار تلگرام قرار می‌دهیم متوجه خواهیم شد که واتساپ از نظر قابلیت‌ها از تلگرام عقب‌تر است.

لسانی ادامه داد: با توجه به تعداد مخاطبینی که تلگرام دارد اگر تلگرام کشور بود، پنجمین کشور پرجمعیت جهان بود، این موضوع به این معنا است تلگرام که افق دارد.

 افقی برای پیام‌رسان‌های داخلی نداریم

وی با بیان اینکه در ایران به دلیل عدم‌ حمایت ساختاری و عدم برنامه‌ریزی پیام‌رسان‌های داخلی افقی برای  پیام‌رسان‌های داخلی در نظر نگرفته‌ شده است، گفت: ایران جزء پنج کشور برتر در زمینه خلاقیت و IT است که این امر مهم می‌تواند در راستای پیام‌رسان داخلی باکیفیت کمک شایانی بکند.

 در راستای تکنولوژی جدیدتر گام برداریم

این کارشناس و پژوهشگر رسانه و سایبرپژوه متذکر شد: جهان از زمان الکترونیک عبور کرده و به دولت هوشمند رسیده است، بنابراین این نشان‌دهنده این موضوع است که جهان در حال تغییر و تحول و پیشرفت است، نباید در پیام‌رسان‌های قدیمی ماند، بلکه باید در راستای تکنولوژی جدیدتر گام برداریم.

لسانی گفت: به طور مثال در حوزه سوختی بعد از 50 یا 70 سال منابع سوختی تجدیدناپذیر از بین می‌رود ما باید به سمت انرژی تجدیدپذیر برویم. 

وی در پایان با اشاره به نحوه درست استفاده کردن از فضای مجازی تصریح کرد: لازمه استفاده صحیح از فضای مجازی وجود اسناد بالادستی و استفاده درست از مجازی و وجود مدیر کارآمد برای اداره فضای مجازی است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول