اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

حمله غرب به سوریه، تخلیه روانی سیاسی بود/ این ترقه‌بازی‌ها اعلام رسمی پایان حضور آمریکا در سوریه است

یک کارشناس مسائل سیاسی گقت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه یک نوع تخلیه سیاسی روانی بود و صرفاً برای اظهار وجود چند موشک‌پراکنی کردند که هیچ ارزشی ندارد.

حمله غرب به سوریه، تخلیه روانی سیاسی بود/ این ترقه‌بازی‌ها اعلام رسمی پایان حضور آمریکا در سوریه است

ناصر ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: عملیات موشکی آمریکا و متعهدانش به سوریه در حد ترقه‌بازی بود.

وی افزود: عملیات سحرگاه روز گذشته بسیار محدود و بی‌جان بود که نمی‌توان اسم آن را عملیات نظامی گذاشت، سه قدرت نظامی بزرگ جهان تعداد کمی موشک از ناوها و بدون هیچگونه اقدام هوایی پرتاپ کردند و بیش از این هم هیچ‌کاری نمی‌توانستند بکنند، نه اینکه به لحاظ نظامی بلکه به لحاظ سیاسی بیش از این توجیحی برای اینکه بخواهند عملیات گسترده‌تری داشته باشند، نداشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دیگر آمریکا و کشورهای غربی در سوریه و لبنان جایی ندارند، متذکر شد: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه یک نوع تخلیه سیاسی روانی بود و صرفاً برای اظهار وجود چند موشک‌پراکنی کردند که هیچ ارزشی ندارد. در حقیقت این عملیات به عنوان اعلام رسمی پایان حضور امریکایی‌ها و غربی‌ها در عرصه سیاسی و عملیاتی سوریه بود.

ایمانی تبیین کرد: حمله به سوریه برخلاف منشور سازمان ملل متعهد و برخلاف شورای امنیت است، چون هرگونه عملیات نظامی که بخواهد علیه کشوری انجام شود باید مصوبه سازمان ملل متعهد داشته باشد. آمریکا، انگلیس و فرانسه با این کار در واقع می‌‏خواهند به دنیا اعلام کنند سازمان ملل متعهد هیچ ارزشی ندارد و کسی که تصمیم‌گیرنده است، آنها هستند نه سازمان ملل.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه نشست امشب سازمان ملل قطعنامه و بیانیه‌ای نخواهد داشت و از طرف کشورهای غربی وتو خواهد شد، فقط یک جنگ سرد دیپلماتیک و تبلیغاتی صورت خواهد گرفت و هیچ دامنه گسترده سیاسی و بین‌المللی نخواهد داشت، تصریح کرد: متأسفانه اکنون در زمان ضعیف‌ترین و بی‌عرضه‌ترین دبیر سازمان ملل متعهد در تاریخ این سازمان هستیم. من یادم نمی‌آید که هیچ زمانی اینقدر دبیرکل سازمان بی‌خاصیت و بی‌عرضه باشد.

ایمانی خاطرنشان کرد: این عملیات از قبل شکست خورده بود. در حملات قبلی، غربی‌ها به خاک سوریه اعلام می‏‌کردند که برای ضربه زدن به دولت سوریه و برای سرنگون کردن دولت اسد حمله می‏‌کنند، اما اکنون به صراحت اعلام کرده‌اند ما هیچگونه قصدی برای سرنگون کردن اسد نداریم، چراکه می‌‏دانند نمی‏‌شود، این عملیات به خاطر یک کمک روانی به تروریست‌ها بود.

وی بیان داشت: صحنه سوریه ضربه بسیار بدی به حیثیت آمریکا، غربی‌ها، سعودی‌ها و هم‌پیمانان عربی‌شان بود که با مخارج بسیار سنگین و برنامه‌ریزی‌های بسیار سنگین نظامی و پشتیبانی از تروریست‌ها  به‌ وجود آمده بود، در واقع توقع داشتند کل کشور و دولت سوریه را در اختیار خودشان بگیرند که محقق نشد، این عملیات یک تخلیه روانی بود که ابراز وجود کنند و هیچگونه ارزش عملیاتی ندارد بلکه آثار و تبعاتش به زودی برایشان نمایان خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بیشترین موضع علیه حمله و تجاوز به سوریه را ایران و روسیه داشته‌اند و بقیه کشورها در محکومیت آمریکا سکوت کردند، تشریح کرد: برخی بسیار تعجب کردند که چرا روسیه در دفاع از سوریه وارد فاز نظامی نشد، در صورتی که قبلاً می‏‌گفتند اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها حمله کنند پاسخ خواهند داد، اما عملاً این کار را نکردند. برخی جریان‌های داخل کشور موضعشان کاملاً در خصوص تحولات منطقه منطبق بر آمریکا است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول