اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان چای کشور خبر داد

افزایش رغبت مردم به مصرف چای داخلی

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آشتی مردم با چای ایرانی گفت: در سال‌های اخیر رغبت مردم به مصرف چای داخلی افزایش‌ یافته است.

افزایش رغبت مردم به مصرف چای داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمدولی روزبهان ظهر امروز در دیدار با سرپرست فرمانداری رودسر با هدف بررسی وضعیت چای این شهرستان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال با عنوان حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: تشویق مردم برای مصرف و خرید چای داخلی و افزایش رَغبت آنان به استفاده از تولیدات داخلی ضروری است.

وی با اشاره به آشتی مردم با چای ایرانی افزود: در سال‌های اخیر رغبت مردم به مصرف چای داخلی افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان چای کشور از سرمایه‌گذاری 230 میلیارد تومانی سال گذشته در حوزه خرید برگ سبز چای از چای‌کاران استان‌های شمالی کشور خبر داد.

وی کشت و تولید چای را عاملی مهم در راستای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تاکنون گام‌های خوبی در راستای توسعه و ارتقای صنعت چای کشور صورت گرفته و دولت همچنان به حمایت همه‌جانبه خود از این صنعت به‌عنوان محصول استراتژیک ادامه می‌دهد.

روزبهان احیای باغ‌های چای و اعطای تسهیلات بهزراعی را از اقدامات مهم دولت در راستای تشویق و ترغیب چای‌کاران به تولید چای برشمرد و افزود: امیدواریم که این وضعیت در سال جاری استمرار داشته باشد.

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این نشست، این شهرستان را به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در بخش چای عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با حمایت همه‌جانبه از چای‌کاران انگیزه رغبت آنان را برای ورود به چای‌کاری افزایش دهیم.

علی وارسته افزایش متعارف خرید برگ سبز چای را به‌عنوان محوری‌ترین موضوعات حمایت بیشتر از چای‌کاران اعلام کرد و افزود: این امر منجر به افزایش بیشتر چای‌کاران می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی بهینه مصرف چای ایرانی بیان کرد: برای حمایت بیشتر از چای و چای‌کاران همه باید در این زمینه نگاه مسئولانه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری رودسر از ادارات سطح این شهرستان خواست موضوع استفاده از چای داخلی را جدی بگیرند و از مصرف چای خارجی پرهیز کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول