اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استاندار زنجان:

سرما به باغات استان در همه شهرستان‌ها خسارت زده است/ برآورد دقیق خسارات روزهای آینده مشخص می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استاندار زنجان با بیان اینکه سرما به باغات استان در همه شهرستان‌ها خسارت زده است، گفت: برآورد دقیق خسارات روزهای آینده مشخص می‌شود.

سرما به باغات استان در همه شهرستان‌ها خسارت زده است/ برآورد دقیق خسارات روزهای آینده مشخص می‌شود

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:طی روزهای گذشته (یکشنبه و دوشنبه)شاهد برودت و سردی هوا بودیم، در همین راستا از کشاورزان و باغداران درخواست شد که تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی محصولات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه برودت و سردی هوای استان، خساراتی به باغات و محصولات کشاورزی در همه شهرستان‌های استان وارد شده است، گفت: ولی هنوز  برآورد دقیقی از خسارات وارده نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه برآورد دقیق خسارات طی روزهای آینده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: شرایط جوی شب گذشته در همه مناطق خسارت داشته است که البته خسارت‌های شهرستان طارم به دلیل اقلیم مناسب کمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده در مناطق مختلف متفاوت است، گفت: برای مثال خسارت وارد شده در ابهر و خرم دره بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده است.

کرامتی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و هشدارهای هواشناسی در  کاهش آسیب‌های ناشی از یخ‌زدگی موثر است، تصریح کرد: عملکرد کشاورزان با توجه به هشدارهای هواشناسی در پیشگیری از بروز خسارات به باغات و محصولات کشاورزی موثر است.

وی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در کاهش آسیب به باغات موثر است، بحث استفاده از نهال‌های مقاوم است.

انتهای پیام/73005/ق20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول