اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

رسالت آستان قدس رضوی صیانت از موقوفات و نیت واقف است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسالت آستان قدس رضوی، صیانت از موقوفات و نیت واقف است.

رسالت آستان قدس رضوی صیانت از موقوفات و نیت واقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در جمع مردم شهر انابد اظهار کرد: ما خادم شما هستیم و بر این خادم بودن خود افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه مسئولین برای خدمت به مردم، گفت: اگر این جایگاه برای خدمت کردن به مردم است، امری پسندیده و اگر غیر از این باشد، باخته‌ایم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام اینکه آستان قدس رضوی به طبع شیوه حضرت رضا(ع) کمک به محرومان و ضعفا را سرلوحه کار خود دارد، افزود: آستان قدس رضوی با همین شیوه است و افتخار می‌کنیم که نوکری مردم و زائران را می‌کنیم.

بختیاری نشر فرهنگ رضوی را از ماموریت‌های آستان قدس رضوی نام برد و افزود: اگر بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم، موفق هستیم و برایمان می‌ماند و ماندگاری ابدی را برای خود ذخیره کرده‌ایم.

وی به قبولی عبادات در ماه رجب اشاره کرد و با تبریک ایام اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امام رضا(ع) تبلور اخلاق و مکارم هستند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: خدمت به محرومان و نیازمندان از تاکیدات رهبری در حکم ابلاغ به حجت‌الاسلام رئیسی بود که در چهار بند از این ابلاغ به آن اشاره شده است.

بختیاری به رسیدگی به امور موقوفات و محافظت از موقوفات در کل کشور اشاره کرد و متذکر شد: شما همه محافظ موقوفات هستید و واقفی که 500 سال قبل آمده، نیتی را کرده، وظیفه آستان قدس رضوی است که محافظت کند، اگر نه کسی اقدام به این کار نیک نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر موقوفه عام باشد با اجازه از تولیت می‌شود خدمتی را انجام داد، در غیر این صورت، براساس شرع اسلام، در موقوقه خاص هیچ کاری غیر از نیت واقف نمی‌توان انجام داد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه بهترین صیانت‌کننده خود مردم هستند، اضافه کرد: گره‌گشایی برای خدمت، راه‌های مختلفی دارد و این جاه هم موقوفه خاص است و در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت در این بخش به مردم هستیم.

بختیاری توانمندسازی محرومان را از برنامه‌های آستان قدس رضوی دانست و یادآور شد: افرادی که متقاضی خدمت هستند و می‌توانند با حضور در مناطق محروم خدمت کنند، زمان خدمت آنان جزو ساعات خادم بودن در حرم امام رضا(ع) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول