اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

رئیس اداره تعاون آبیک:

قفل جذب نیرو در کاسپین‌ها به دست شهرداری آبیک باز می‌شود/ایجاد 2898 شغل در آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: با تهیه ناوگان حمل و نقل شهری از سوی شهرداری آبیک، مشکل جذب نیرو در شهرک‌های صنعتی کاسپین 1 و 2 رفع می‌شود .

قفل جذب نیرو در  کاسپین‌ها به دست شهرداری آبیک باز می‌شود/ایجاد 2898 شغل در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حسین بابایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به استقرار شهرک صنعتی کاسپین یک درحوزه شهرستان آبیک، وظیفه شهرداری آبیک ایجاب می‌کند برای اشتغال جوانان این شهرستان سرویس ایاب و ذهاب تامین کند.

وی افزود: به دلیل نبود ناوگان حمل ونقل شهری برای تردد کارگران به شهرک‌های کاسپین یک و دو، امکان اشتغال جوانان شهرستان آبیک در این شهرک‌ها وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به نبود ناوگان حمل و نقل شهری برای رفت و آمد کارگران برای شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو نیروهای غیر بومی از زیباشهر و الوند جذب شهرک‌ها می‌شوند.

بابایی اضافه کرد: برای جذب نیروهای بومی از شهرستان آبیک در شهر‌های کاسپین یک و دو راه حلی به جز تهیه ناوگان حمل ونقل کارگران توسط شهرداری آبیک وجود ندارد و دست بنده برای این امر بسته است و نمی‌توان با تولید و شهرک‌های صنعتی مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی امسال چند واحد در شهرک‌های صنعتی کاسپین مقرر شده بین 400 تا یک هزار نفر نیرو جذب کنند که با توجه به مراجعه بسیاری از جوانان به ادارات مختلف از جمله فرمانداری و شورای شهر برای اشتغال، همکاری و مساعدت جدی شهرداری آبیک برای تهیه سرویس ایاب و ذهاب کارساز خواهد بود.

این مسؤول اذعان کرد: شهرداری آبیک می‌تواند طی انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی نسبت به تهیه ناوگان، حمل ونقل شهری برای تردد کارگران به شهرک‌ها اقدام کند که با تحقق این امر، جانا و قلبا برای معرفی نیروی بومی به شهرک‌ها اقدام لازم و قاطع صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک افزود: سهمیه تعهد ایجاد اشتغال شهرستان آبیک در سال گذشته را دو هزار و 529 نفر ذکر کرد و افزود: به همت سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و تلاش مجدانه این شهرستان سال گذشته دو هزار و 898 شغل در شهرستان آبیک ایجاد شد که بیانگر افزایش 114 درصدی سهمیه تعیین شده ایجاد اشتغال است.

بابایی ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد ریال  تسهیلات مشاغل خانگی جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تعداد آرای هیأت تشخیص در سال گذشته را 678 رأی و تعداد آرای هیأت حل اختلاف شهرستان آبیک 308 رأی  اعلام و  اضافه کرد:  60 درصد آرا در هیأت‌های تشخیص و 35 درصد آرا در هیأت‌های حل اختلاف منجر به سازش شده است.

این مسؤول به هفته کارگر از چهارم تا 11 اردیبهشت  اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار کارگران شهرستان آبیک به همراه کارگران استان قزوین  با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با فرماندار آبیک  از برنامه‌هایی است که  در هفته کارگر به اجرا در می‌آید.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک تصریح کرد: در هفته کارگر در صورت برگزاری برنامه در واحدهای تولیدی، حضور یافته و  بازدید هم صورت می‌گیرد؛ مسابقات دوچرخه‌سواری و کوهنوردی به میزبانی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

بابایی  افزود: منکر وجود بیکاری در جامعه نیستیم چرا که با توجه به آمار فارغ‌التحصیلان، نرخ بیکاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به ابتلای واحدهای مرغداری به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، در کمترین بازه زمانی کارگران به سمت بیمه بیکاری سوق داده شدند و اجازه ندادیم که شب عید دستشان خالی بماند.

*بیشترین مراجعان شورای شهر جویندگان کار هستند

قدیر اینانلو رئیس شورای شهر آبیک در این جلسه بیشتر مراجعان به شورای شهر را افراد جویای کار دانست و گفت:  شهرک کاسپین دو در بهترین نقطه شهر قرار گرفت اما هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها برای افراد جویای کار در این شهرک گام بردارند.

وی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در شهر آبیک را از دلایل بیکاری بیان کرد و افزود: باید از ظرفیت شهرک کاسپین برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: پیگیری نمایندگان مجلس مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک برای رفع بخشودگی جرایم تسهیلات أخذ شده از سوی کشاورزان، امری لازم و ضروری است تا مشکل آنان رفع شود.

انتهای پیام/77006/40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول