اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

فرانس 24:

بحران فروش گوشی‌های اپل بازارهای آسیایی را سرخ‌پوش کرد

با قوت گرفتن احتمال توقف تولید برخی گوشی‌های گران قیمت اپل بازارهای آسیایی به این مساله با افت شاخص واکنش نشان داد.

بحران فروش گوشی‌های اپل بازارهای آسیایی را سرخ‌پوش کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فرانس 24، افت بیشتر شاخص سهام شرکت‌های صنعتی باعث شد تا بازارهای آسیایی امروز هم به روند نزولی که از هفته گذشته آغاز شده بود ادامه دهد.

آمارهای موجود از کاهش فروش گوشی های گران قیمت ایفون X حکایت دارند که این مسئله می تواند به توقف خط تولید این گوشی ها در شرکت اپل منجر شود.

این مساله باعث شد تا شرکت‌های فعال در حوزه فناوری شاهد افت سهام ارزش خود باشند. حتی تصمیم کره شمالی در توقف فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکره مستقیم غریب‌الوقوع با آمریکا نیز نتوانست تاثیرات بحران در اپل، تنش تجاری بین چین و آمریکا و همچنین اثرات منفی حمله به سوریه را بر بازارهای آسیایی جبران کند.

ارزش سهام اپل طی دو روز معاملاتی پنج‌شنبه و جمعه 7 درصد سقوط کرده است چرا که یک شرکت تایوانی تامین کننده چیپ‌های اپل پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های اپل کاهش خواهند یافت. افت سهام اپل باعث شد تا شاخص نزدک در نیویورک منفی شده و حتی شاخص‌های داوجونز و S&P 500  نیز منفی شوند.

در معاملات صبح امروز شاخص نیکی 25 ژاپن 0.3 درصد افت کرد. بورس هنگ‌کنگ نیز 0.7 درصد و بورس شانگهای نیز 0.4 درصد کاهش ارزش را تجربه کردند. بورس سئول 0.3 درصد ریخت و شاخص ولینگتون نیز 0.1 درصد از ارزش خود را از دست داد و بورس تایوان نیز 0.4 درصد پایین رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول