اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس خبر داد

آموزش رکن اساسی کنترل و پیشگیری از بروز حوادث

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آمادگی در برابر بحران و شرایط اضطرار، با موارد اولیه و ضروری اطفاء حریق، کنترل و پیشگیری از بروز حوادث آشنا می‌شوند.

آموزش رکن اساسی کنترل و پیشگیری از بروز حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، حمیدرضا حیدری‌پوری با بیان این که آگاهی و آموزش در مدیریت ‌بحران و نحوه برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی، یکی از اصولی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد، گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش افراد می‌تواند سبب کنترل و پیشگیری از بروز حوادث ناگوار شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بحران، کمک‌های اولیه و اطفاء حریق، طبق سنوات گذشته برای پرسنل شهرداری و سایر ارگان‌ها، افزود: در این دوره‌ها کلیه‌ی موارد کلیدی، مهم و چگونگی آمادگی در شرایط بحرانی و بروز سوانح که همواره انسان را تهدید می‌کند، به کارکنان و افراد حاضر در دوره آموزش داده می‌شود.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس با تصریح این که آموزش کمک‌های اولیه با هدف آموزش پرسنل و آشنایی آنها با مفاهیم ضروری کمک‌های اولیه شامل شکستگی، سوختگی، برخورد با مصدوم، بازدید راه تنفسی، خفگی و علائم حیاتی است، خاطرنشان کرد: آموزش اطفاء حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس صورت گرفت که شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آمادگی در برابر بحران و شرایط اضطرار، با موارد اولیه و ضروری اطفاء حریق از جمله انواع خاموش کننده‌ها، شناسایی خاموش‌کننده‌ها و نحوه به کارگیری آنها آشنا شدند.
حیدری‌پوری تاکید کرد: آگاهی و آموزش افراد، مقوله‌ای است که باید در همه سطوح جامعه جاری شود و همه اقشار نیازمندند که از اقدامات اولیه در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی آگاهی و اطلاع داشته باشند.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در با بیان این که شرکت در دوره‌های آموزشی بحران از مسائل مهمی است که باید در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: چنانچه افراد نسبت به شرایط بحرانی و نحوه برخورد با آن آمادگی داشته باشند، یقیناً تعداد تلفات در حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/88034/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول