اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

فرماندار بیله‌سوار:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سختگیری نکنند/ معرفی 435 طرح اشتغال‌زایی بیله‌سوار به بانک‌ها

فرماندار بیله سوار گفت: تاکنون 435 طرح با اعتبار 69 میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیلات اشتغال استان اردبیل به بانک‌های عامل بیله‌سوار معرفی شده است و بانک‌ها نباید در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سختگیری کنند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سختگیری نکنند/ معرفی 435 طرح  اشتغال‌زایی بیله‌سوار به بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ، حسن قبادی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: 522  طرح سرمایه‌گذاری و اشتغال با اعتبار 180 میلیارد و 400 میلیون تومان  با اشتغال‌زایی هزار و 183 نفر در کارگروه شهرستانی تصویب شده و جهت ارائه تسهیلات به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل ارائه شده است.

وی افزود: تاکنون435 طرح با اعتبار69میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیلات اشتغال استان به بانک‌های عامل معرفی شده و حدود 83 طرح با اعتبار 7 میلیارد و 700 میلیون تومان با اشتغال 100 نفر  از طریق بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه بیشترین تعداد طرح‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت دوازدهم راهکارها و تسهیلات خوبی برای طرح‌های اشتغال‌زا در نظر گرفته‌ شده و حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرستان بیله‌سوار از اولویت‌های اصلی مجموعه دولت در شهرستان است.

وی به برنامه دولت در حوزه اشتغال پایدار و عشایری در شهرستان اشار کرد و عنوان نمود: تعداد 40 طرح با اعتبار 20 میلیارد و   770 میلیون تومان و با اشتغال زایی 276 نفر به ثبت رسیده است و از این میزان 6 طرح با اعتبار 16 میلیارد و 450 میلیون تومان و با اشتغال‌زایی 209 نفر به تصویب کارگروه استانی رسیده است.

قبادی به ثبت‌نام فارغ التحصیلان شهرستان در سامانه کارورزی نیز اشاره کرد و عنوان نمود: تاکنون  هزار و  76 نفر متقاضی در طرح کارورزی در شهرستان بیله‌سوار ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با 452 نفر عقد قرارداد صورت گرفته شده است.

وی تعداد واحدهای پذیرنده در طرح کارورزی را 362 واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به این آمار شهرستان بیله‌سوار در طرح جذب اشتغال کارورزی رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان کسب کرده است و فارغ‌التحصیلان می‌توانند نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند.

فرماندار بیله‌سوار گفت: در راستای حمایت از مشاغل خانگی در شهرستان بیله‌سوار 55 مورد تسهیلات به ارزش 270 میلیون تومان از طریق بانک ملی و صادرات به افراد متقاضی پرداخت شده است.

وی افزود: شهرستان بیله‌سوار از ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، کشاورزی و بازرگانی و ایجاد صنایع تبدلی  برخوردار است اما این پتانسیل‌ها کمتر برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان مورد استفاده قرار گرفتند.

قبادی عنوان کرد: بانک‌ها مهمترین نقش را در اشتغال و توسعه اقتصادی در منطقه ایفا می‌کنند و باید  تلاش بانک‌ها برای سوق منابع به سمت ایجاد اشتغال هموار شود و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سخت‌گیری نکنند.

انتهای پیام/3356/455

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول