اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فرمانده یگان محیط زیست مازندران:

کاری نکنیم نوار سبز کشور از بین رود/لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در طبیعت مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: توصیه‌ ما به تمام مسافرانی که وارد جنگل‌های مازندران می‌شوند این است که این جنگل‌ها نوار سبزی در کل کشور است که باید به تمام توصیه‌ها و هشدارها توجه کنیم درغیر این صورت در سال‌های آینده طبیعت و جنگلی نداریم.

کاری نکنیم نوار سبز کشور از بین رود/لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در طبیعت مازندران

مسلم آهنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال باتوجه به بحث خشکسالی باید خیلی مراقب باشیم و در زمان حضور در جنگل از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌های مازندران پرهیز کنیم و در صورت ضرورت حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنیم.

وی به آتش‌سوزی در جنگل‌های نوشهر روزهای ابتدایی امسال اشاره کرد و افزود: بیش از 100 هکتار از جنگل‌های این شهرستان براثر آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: توصیه‌ ما به تمام مسافرانی که وارد جنگل‌های مازندران می‌شوند این است که این جنگل‌ها نوار سبزی در کل کشور است که باید به تمام توصیه‌ها و هشدارها توجه کنیم درغیر این صورت در سال‌های آینده طبیعت و جنگلی نخواهیم داشت.

*وضعیت ناگوار پسماند در مازندران

این مسؤول به وضعیت ناگوار پسماند و زباله در مازندران اشاره کرد و افزود: زباله به‌راحتی در سطح جنگل‌ها و طول نوار ساحلی رهاسازی می‌شود بدون اینکه به این موضوع توجه شود که این زباله تا سال‌های سال در طبیعت باقی می‌ماند و تجزیه نمی‌شود.

*نباید آرامش حیات‌وحش را از آنان سلب کنیم

آهنگری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه این روزها فصل زاد ولد حیوانات در طبیعت مازندران است، گفت: نباید به هیچ وجه در جنگل‌ها قدم بزنیم و آرامش حیوانات را از آنان سلب کنیم؛ چراکه حیات‌وحش نیز نیاز به آرامش دارند.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول