اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اقلید:

فکر و اندیشه شهید مطهری همچنان در جامعه ظهور دارد/ نیاز امروز جامعه به متعلم واقعی

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اقلید با تأکید بر نیاز امروز جامعه به وجود متعلمان واقعی و لزوم الگو گیری از استاد مطهری گفت: دشمن اگرچه جسم شهید مطهری را از ما گرفت اما فکر و اندیشه وی همچنان در جامعه ظهور دارد.

فکر و اندیشه شهید مطهری همچنان در جامعه ظهور دارد/ نیاز امروز جامعه به متعلم واقعی

حجت‌الاسلام محمد شاطری عصرامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با گرامیداشت یاد شهید مطهری، روز عقیدتی سیاسی سپاه و هفته معلم را تبریک گفت و از ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی این شهید، سخن گفت.

وی به روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) که در کتاب‌های مختلف ما آورده شده اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین در حکمت ۱۳۹ نهج‌البلاغه مردم را به ۳ دسته، عالمان ربانی که کتاب الهی را خوب فرا گرفته و به دنبال بهره رساندن به دیگران هستند، متعلمان و افرادی که در حال یادگیری برای نجات خود و نیز گروهی که صاحب اندیشه و تفکر نبوده و به هر سمتی ممکن است گرایش پیدا کرده و کشیده شوند، تقسیم کردند.

شاطری به تشریح و تبیین واژه و نیز تعریف حقیقی «عالم ربانی» با توجه به آیه ۷۹ سوره مائده پرداخت و با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) عنوان کرد: «همه مردم منصوب شدند برای اطاعت از حق‌تعالی و هیچ راه نجاتی برای انسان نیست، جز به‌واسطه اطاعت و اطاعت حاصل نمی‌شود مگر به کسب علم، راه علم و فراگیری دانش، تعلم و زانو زدن نزد عالمان ربانی است و این تعلم و یادگیری توسط عقل به عقیده تبدیل می‌شود و علم از طریق عالم ربانی است».

وی ادامه داد: امام صادق(ع) نیز روایتی در این زمینه دارند که «مردم در حالی صبح می‌کنند که سه دسته‌اند: عده‌ای عالم، برخی متعلم و گروهی نیز بی‌فایده هستند.»

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اقلید پس‌ازاین توضیحات، با بیان اینکه شهید مطهری متعلم بسیار خوبی بود، اظهار نمود: روز 12 اردیبهشت (روز شهادت شهید مطهری)، در حقیقت روز متعلم است که باید موردتوجه اقشار مختلف مردم از فرهنگیان، بازاریان و... قرار گیرد.

شاطری به تولد استاد مطهری در بهمن‌ماه سال 1298 هجری شمسی، ورود وی به حوزه علمیه از 12 سالگی و پیمودن دوره 20 ساله در حوزه‌های علمیه مشهد و قم و شاگردی علامه طباطبایی اشاره کرد و بیان داشت: شهید مطهری حق متعلمی را به‌خوبی ادا کرد و در عرفان، قرآن، برهان و...نزد اساتید خود حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی تخصص کافی را آموخت.

وی سپس با تأکید بر اینکه اجتماع امروز ما به متعلمان واقعی و خوب نیاز بسیار دارد که باید با الگو گیری از استاد مطهری برای نجات خود و دیگران به دنبال یادگیری باشند تصریح کرد: دشمنان بداند که اگرچه جسم استاد مطهری را از ما گرفتند و وی را به شهادت رساندند، اما فکر و عقیده ایشان همچنان در جامعه بروز و ظهور داشته و دارد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از 12 تا 18 اردیبهشت‌ماه به اجرای بیش از 20 ویژه‌برنامه در این ایام در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: دیدار با امام‌جمعه، تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های مختلف بصیرتی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری و... ازجمله این ویژه‌برنامه‌ها است.

شاطری یادآور شد: در سال گذشته بیش از 167 نشست بصیرتی، سیاسی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در سطح سپاه و بسیج شهرستان اقلید برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول