اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

معاون وزیر ارشاد:

کاشمر در حوزه فرهنگ و هنر با کمبود مواجه است/ محرومیت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منظر اختصاص بودجه برای ساخت پروژه‌ها

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کاشمر در حوزه فرهنگ و هنر با کمبود مواجه است، گفت: این وزارتخانه از منظر اختصاص بودجه برای ساخت پروژه‌ها محروم است.

کاشمر در حوزه فرهنگ و هنر با کمبود مواجه است/ محرومیت فرهنگ و ارشاد اسلامی  از منظر اختصاص بودجه برای ساخت پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سید هادی حسینی ظهر امروز در آیین بازگشایی مجدد سینمای کاشمر اظهار داشت: فرهنگ زیرساخت است و اگر درست نشود، همه کارها می‌ماند، بنابراین ضرورت دارد، زیرساخت‌های فرهنگی را مهیا کنیم تا بسیاری از مسائل خودبه‌خود حل شود.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی در دنیا به فرهنگش شناخته می‌شود نه به تولیدات بخش کشاورزی یا خودرو، ادامه داد: دنیا به‌خوبی فرهنگ ما را می‌شناسد، به همین دلیل باید زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آنچه شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر با کمبود مواجه است  و خواسته‌هایی که در قالب کلیپ از آقای وزیر مطرح شد، باید مورد توجه قرار گیرد و عملی شود، یادآور شد:  در این راستا، باید تلاش کنیم، با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، با یک برنامه زمان‌بندی و تعیین یک‌زمان مشخص، بتوانیم این خواسته‌ها را برآورده کنیم.

حسینی با اشاره به درخواست‌های مطرح‌ شده درزمینه کمک به فرهنگسرای در دست‌ ساخت کاشمر و راه‌اندازی بلک‌باکس در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در خصوص تجهیز بلک‌باکس قول می‌دهم و به‌محض اتمام عملیات احداث نسبت به تجهیز آن اقدام کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه ارشاد از منظر اختصاص بودجه برای ساخت پروژه‌ها محروم است، گفت: تنها یک سیزدهم بودجه بخش فرهنگ را دریافت می‌کنیم و تقریباً پاسخگوی تمام گرفتاری‌های این حوزه هستیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مسجدسازی خوب است، اما ضرورت دارد در کنار این بنای مذهبی یک کتابخانه برای استفاده مردم آن منطقه نیز احداث شود، بیان کرد: درصورتی‌ که چنین فضایی احداث شود، قطعاً نسبت به تجهیز آن اقدام می‌کنیم.

حسینی با تاکید بر ضرورت فعال شدن انجمن‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و حمایت از هنرمندان، اظهار داشت: در این راستا می‌توانیم به‌تمامی انجمن‌ها و کانون‌های قرآنی فعال کمک کنیم.

وی گفت: در خصوص ساخت فضای مجتمع نمی‌توانیم کمک کنیم، اما در صورت احداث می‌توانیم نسبت به تجهیز آن کمک کنیم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول