اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معرفی جاذبه‌های گردشگری تاجیکستان در «دوحه»

کمیته توسعه توریسم تاجیکستان از برگزاری همایشی تحت عنوان «فرصت های گردشگری تاجیکستان» در دوحه قطر خبر داد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری تاجیکستان در «دوحه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته توسعه توریسم تاجیکستان در گزارشی از برگزاری همایشی تحت عنوان «فرصت های گردشگری تاجیکستان» در دوحه قطر خبر داد.

این همایش با ابتکار رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته توریسم و سفارت تاجیکستان در قطر در روز های 29 و 30 آوریل در پایتخت این کشور برگزار شد.

در جریان این همایش امکانات گردشگری «دوشنبه» به نمایندگان وزارتخانه و نهادها، روسای شرکت های گردشگری و سرمایه گذاران قطری معرفی شد.

بنابه این گزارش، سرمایه گذاران قطری در جریان این همایش با امکانات گردشگری اکولوژیک، درمانی و بهداشتی، کوهستانی و فرهنگی تاجیکستان آشنا شدند.

در این همایش همچنین مسائل مربوط به جلب سرمایه گذاری های دوحه برای توسعه زیرساخت های گردشگری، راه اندازی دوره های آموزشی برای بهبود کیفیت خدمات توریستی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این همایش و ملاقات های دوجانبه توافقاتی در خصوص سازماندهی همایش محافل کسب و کار و توریستی دو کشور صورت گرفت.

همچنین توافقنامه ای در خصوص ارسال گروهی از رستورانداران و کارکنار هتل های تاجیک به دوحه قطر برای آموزش دوره های مرتبط به امضا رسید.

رئیس جمهور تاجیکستان با هدف توسعه توریسم، احیا و حموایت از صنایع دستی تاجیک ها در حکمی سال 2018 میلادی را به عنوان «سال گردشگری و صنایع دستی» در این کشور نامگذاری کرد.

تاجیکستان همچنین با هدف توسعه گردشگری رژیم دریافت روادید این کشور برای شهروندان بیش از 80 کشور مختلف جهان را تسهیل کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول