اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

به‌مناسبت هفته عقیدتی‌سیاسی انجام شد

دیدار فرمانده سپاه کردکوی با خانواده طلبه شهید «احمدرضا رجایی» + تصاویر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی و مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردکوی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با خانواده طلبه شهید «احمدرضا رجایی» دیدار کردند.

دیدار فرمانده سپاه کردکوی با خانواده طلبه شهید «احمدرضا رجایی» + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی و مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردکوی بعد از ظهر امروز و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با خانواده طلبه شهید احمدرضا رجایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردکوی در این دیدار، شهدا را وارثان انبیاء دانست و اظهار کرد: شهدا جزو نخبگان جامعه هستند از بین 230 هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای روحانی ازلحاظ آماری سرآمد بودند.

حجت‌الاسلام محمدعلی موسوی پارسایی با بیان اینکه شهدا ویژگی‌های منحصربه‌فرد داشتند، افزود: شهادت مهم است اما ادامه دادن راه شهدا مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه شهدا باب‌الحوائج هستند، تصریح کرد: مردم خود را به یکی از شهدا نزدیک کنند و اطمینان داشته باشند شهدا دستگیری می‌کنند.

برادر شهید احمدرضا رجایی نیز در این دیدار با بیان اینکه احمدرضا تنها شهید طلبه در شهر کردکوی است، اذعان کرد: باوجوداینکه شهید رجایی سن کمی داشت اما در دوران انقلاب و در اوج فعالیت گروهک‌ها، منافقین، حزب توده و ... بسیار فعال بود و در دفاع از انقلاب درصحنه حضور داشت.

محمدرضا رجایی زیرکی و تیزهوشی، اخلاق نیکو و اهل عبادت بودن را از دیگر ویژگی‌های شهید رجایی برشمرد و یادآور شد: شهید رجایی در تبلیغات سپاه فعال بود و با توجه به توانمندی در خطاطی کار شعارنویسی بر دیوارها را بر عهده داشت طوری که برخی از شعارنویسی‌های او هنوز در دیوارهای شهر باقی‌مانده است.

محمدتقی رجایی، برادر دیگر شهید رجایی نیز در این دیدار برخورداری از اخلاق، بینش سیاسی و انقلابی بودن را سه ویژگی بارز شهید رجایی عنوان کرد و افزود: شهید رجایی ازلحاظ سیاسی کاملاً بصیر و آگاه بود و از نوجوانی در عرصه انقلاب حضوری فعال داشت.

وی ادامه داد: شهید رجایی در بین اقوام و دوستان به اخلاق و رفتار نیکو شهرت داشت، او اهل عبادت و نماز شب بود و در زمینه‌های مختلف اعم از تحصیل، ورزش و هنر شاخص بود.

به گزارش فارس، طلبه شهید احمدرضا رجایی در سال 1345 در روستای کفشگیری از توابع شهرستان گرگان و در خانواده‎ای مذهبی دیده به جهان گشود، او دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا سپری کرد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به شهرستان کردکوی مهاجرت کردند.

وی که در دامان پرمهر خانواده‎ای مؤمن و انقلابی بزرگ می‎شد به دلیل علاقه وافر خود به شریعت و همین‌طور تشویق‎های پدر، مادر و برادر بزرگ‌تر بعد از پایان دوران اول متوسطه برای فراگرفتن علوم دینی وارد حوزه علمیه گرگان شد تا با قرار گرفتن در کسوت روحانیت در مسیر سربازی امام زمان (عج) گام بردارد.

این طلبه شهید که از روحیه انقلابی و ولایی برخوردار بود پس از آغاز جنگ تحمیلی آن جنگ نابرابر عراق علیه ایران لحظه‎ای سر از پا نشناخت و برای قرار گرفتن در صف مشتاقان شهادت تحصیل در حوزه را رها و عازم جبهه‎های نبرد شد.

شهید احمدرضا رجایی طلبه‎ای سرشار از اخلاص بود که عارفانه می‎زیست و در میدان نبرد شجاعانه می‎جنگید و برای رسیدن به رؤیای شیرین شهادت لحظه‎ای آرام ننشست.

او پس‌ازآنکه چند بار به‌صورت داوطلبانه در جبهه‎های نبرد حاضر شد در عملیات کربلای 4 مجروح شد و سرانجام در 25 دی‎ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در مزار شهدای شهرستان کردکوی آرام گرفت.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول