اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

فرماندار ریگان خواستار شد

لزوم راه‌اندازی اداره عشایری در ریگان

فرماندار ریگان گفت: با وجود 2 هزار و 500 خانوار عشایری و علی رغم مکاتبات برای راه‌اندازی اداره عشایری در این شهرستان اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

لزوم راه‌اندازی اداره عشایری در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین باقری ظهر امروز در دیدار با قائم مقام سازمان امور عشای ایران اظهار کرد: نبود اداره عشایری در ریگان موجب شده است که بر مشکلات عشایر این شهرستان افزوده شود.

فرماندار ریگان بیان داشت: خشکسالی‌های چند ساله اخیر در این شهرستان موجب مهاجرت اهالی عشایر به حاشیه روستاها شده است و با توجه به اینکه 80 درصد عشایر شرق استان در ریگان هستند، اداره آموزش و پرورش عشایری و اداره عشایری در دیگر شهرستان‌ها است.

باقری با اشاره به اینکه در مناطق عشایری ریگان هیچ راه ارتباطی وجود ندارد، افزود: به مدت سه سال است که مکاتباتی برای راه‌اندازی اداره عشایری در شهرستان صورت گرفته است اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

فرماندار ریگان با تاکید بر توجه به عشایر این شهرستان عنوان داشت: در ریگان 16 طایفه و 60 تیره وجود دارد که و با وجود 2 هزار و 500 خانوار عشایری بحران زنگ خطر برای عشایر ریگان به صدا درآمده است.

باقری با اشاره به اینکه در گذشته عشایر را در بدترین نقاط اسکان داده‌اند، اظهار کرد: عشایر در این سایت‌ها هیچ درآمدی ندارند و از بین رفتن آب های زیرسطحی و جاری در مناطق عشایری مشکلاتی را برای اهالی این مناطق ایجاد کرده است.

انتهای پیام/80014/ق30  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول