اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

ظریف در دیدار قائم مقام وزارت خارجه سوئد

اروپا تلاش بیشتری برای حفظ برجام و انجام تعهدات آمریکا به عمل آورد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار قائم مقام وزارت خارجه سوئد گفت: اروپا باید تلاش بیشتری برای حفظ برجام و انجام تعهدات آمریکا به عمل آورد.

اروپا تلاش بیشتری برای حفظ برجام و انجام تعهدات آمریکا به عمل آورد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم آنیکا سودر قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد بعداز ظهر یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار برجام و تهدیدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از این توافق، تحولات یمن و اوضاع جاری در سوریه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف ضمن اشاره به مواضع و دیدگاههای کشورمان درخصوص مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی، تاکید کرد: اروپا باید تلاش بیشتری برای حفظ برجام و انجام تعهدات آمریکا به عمل آورد. 

قائم مقام وزیر خارجه سوئد نیز در این دیدار بر لزوم حفظ دستاوردهای برجام تاکید کرد.

*رایزنی با جابری‌انصاری

به گزارش فارس، خانم «آنیکا سودر» قائم مقام وزیر خارجه سوئد همچنین روز یک‌شنبه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص تحولات منطقه غرب آسیا و بحران های سوریه و یمن گفتگو و رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص همکاری‌های ایران و سوئد برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای، گفت‌وگوهای اخیر ایران و اتحادیه اروپایی در رم درباره یمن و نتایج آن، آخرین تحولات مربوط به کمیته قانون اساسی مصوب کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و راه‌های تسریع در شروع به کار این کمیته، رایزنی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول