اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

بیشترین آمار شکایات مردمی از قضات مربوط به اخلاق آنهاست/باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع مشکل داریم

وزیر دادگستری با بیان اینکه بیشترین آمار شکایات مردمی از قضات مربوط به اخلاق آنهاست، گفت: باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع مشکل داریم.

بیشترین آمار شکایات مردمی از قضات مربوط به اخلاق آنهاست/باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع مشکل داریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌جام، سیدعلیرضا آوایی صبح امروز در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری تربت‌جام برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین آمار شکایات مردمی از قضات مربوط به اخلاق آنان است نه احکام صادره.

وی با اشاره به مطالبات مردم عنوان کرد: مطالبات مردم نسبت به نظام و سایر بخش‌ها به‌حق است، اما خودتان را جای دولت بگذارید.

وزیر دادگستری با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مدیران اجرایی نباید از دفاع مقدس، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان غفلت کنند و یادمان نرود که آنان در شرایط جنگ چه خدمت بزرگی به کشور و ملت کردند و احترام به مجاهدان فی‌سبیل الله یک دستور است.

آوایی با اشاره به برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع مطرح کرد: باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع گیر و مشکل داریم و برخی رفتارها مردم را آزار می‌دهد. مردم در مراجعه به سازمان‌ها باید احساس کنند که دلسوز و پناهی دارند و این توقع زیادی نیست.

وی تأکید کرد: همه نیازمندی‌ها را نمی‌توانیم تأمین کنیم، اما می‌توانیم بخشی را پاسخگو باشیم و مابقی را با محبت جبران کنیم. باید طوری خدمت کرد که اگر روزی پستمان تمام شد شرمنده مردم نباشیم.

وزیر دادگستری بیان داشت: باید فرهنگ رعایت شأن مردم را  باور داشته باشیم که به مراتب بیش از مشکلات اقتصادی مردم را کلافه خواهد کرد و موظفیم در هر پستی که قرار داریم با استفاده از ظرفیت‌ها جواب مردم را درست بدهیم.

آوایی تأکید کرد: فلسفه وجودی دولت‌ها تأمین یک زندگی مرفه، حیات طیبه، با رفاه و با معنویت برای مردم است و کارگزاران کارشان این است.

وی ادامه داد: همه باید کنار هم باشیم، چراکه دشمن مشترک داریم و در این شرایط حق نداریم به روش‌های مختلف بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و باید معیار و محوری که رهبری برایمان تعیین کرده ادامه دهیم و جلوتر از قانون حرکت نکنیم.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با طرح مشکلات مردم منطقه مطرح کرد: بیکاری فزاینده در تربت‌جام رو به رشد است و برای کاهش آن باید در مرزها اشتغال ایجاد کنیم.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی افزود: در حوزه راهسازی برای حفظ و نگهداری ماشین‌آلات و ساخت 200 کیلومتر جاده‌های اصلی بخش صالح‌آباد و همچنین آبرسانی به 22 روستا که درحال حاضر با تانکر تأمین می‌شود، رفع مشکل پرداخت وام اشتغالزایی، اعلام شهرستان شدن صالح‌آباد، بلاتکلیفی 23 هزار جمعیت فاقد شناسنامه در این شهرستان، پرداخت پول خرید تضمینی زعفران از کشاورزان، تثبیت نرخ خرید گندم قبل از کشت از جمله مشکلات مردم حوزه انتخابیه است.

وی اضافه کرد: کمبود قاضی، پرسنل و تجهیزات قضایی در دادگاه‌های منطقه موجب تبعاتی نیز شده است.

فرماندار تربت‌جام نیز در ادامه این جلسه با تشریح وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی شهرستان گفت: هفت راهبرد شامل، تداوم رونق تولید و اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ و ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه، ارتقا خدمات دولت، توسعه و گسترش نظام‌مند مشارکت مردم، توسعه و ارتقا سلامت جامعه و توسعه شهرستان با نگاه اعتدال در دستور کار مدیران اجرایی شهرستان قرار گرفته است.

مرتضی حمیدی افزود: این شهرستان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه  صنعت و معدن، هنرهای صنابع دستی، موسیقی مقامی، مشاهیر و ادب و عرفان دارد.

وی تصریح کرد: مردم شیعه و اهل سنت در این شهرستان مرزی با وحدت، همدلی، محبت و صمیمیت زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند.

امام جمعه اهل سنت تربت‌جام نیز در خطاب به وزیر دادگستری گفت: دادگستری و مجموعه دادگاه تربت‌جام با وجود تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها اما دارای کمبود در تعداد قضات و نیروهای این مجموعه است.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی بیان داشت: مهمترین نیازها و خواسته‌های مردم این منطقه ایجاد اشتغال، حمایت واقعی از تولید داخلی، تعیین تکلیف مشکوک‌التابعین و همچنین شهرستان شدن صالح‌آباد که جزو قدیمی‌ترین بخش‌های کشور است.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: برای تحقق واقعی این شعار ابتدا باید خود مسئولین و مدیران دولتی نسبت به استفاده از کالا و تولیدات ایرانی اقدام نمایند تا بتوان اعتماد واقعی مردم را جلب نمود.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول