اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

پی‌جویی جرائم و هماهنگی کشورها هدف اصلی نشست پلیس‌های سایبری در تهران

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پی‌جویی جرائم و هماهنگی و به اشتراک گذاری اطلاعات یکی از اهداف نشست پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا در ایران است، گفت: متأسفانه به ندرت کمکی در حوزه فضای مجازی از جانب کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به ایران بوده و در مقابل پلیس فتای ایران همواره داشته است.

پی‌جویی جرائم و هماهنگی کشورها هدف اصلی نشست پلیس‌های سایبری در تهران

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه ششمین نشست گروه کاری جرائم سایبری رؤسای بخش‌های سایبری اروپا و آسیا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این نشست به میزبانی پلیس جمهوری اسلامی ایران کار خود را شروع کرده و به مدت 3 روز و با حضور 17 کشور و سازمان اینترپل در تهران ادامه دنبال خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار امیدواری کرد که با اهدافی که از قبل پیش‌بینی شده بتوان هماهنگی بیشتری در شناسایی مجرمان و برخورد با جرائم ایجاد شده در فضای مجازی انجام داد.

سردار اشتری یکی از اهداف برپایی این نشست را به اشتراک گذاری اطلاعات کشورهای عضو، پی‌جویی جرائم، همکاری و هماهنگی بین کشورها در فضای مجازی دانست. 

وی گفت: امروز در فضای مجازی متأسفانه جرائمی رخ می‌دهد که اگر مسئولان مربوطه و پلیس‌ها نظارت کامل بر آن نداشته و برخورد قانونی نکنند موجب ضرر و زیان نهادها و مردم آن کشورها خواهد شد.

وی افزود: بحمدالله پلیس ایران با توانمندی‌های پلیس فتا توانسته است مقابله خوبی در فضای مجازی با مجرمان و جرائم داشته باشد؛ چرا که هر سال آمار کشفیات و مقابله پلیس فتا در این خصوص افزایش داشته است. 

وی گفت: البته همکاری کشورها و سازمان‌هایی که در خصوص زیرساخت‌ها فعالیت می‌کنند نیز می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اظهار امیدواری کرد که این نشست باعث تقویت اشراف در فضای مجازی و برخورد با جرائم به خصوص گروهک‌های تروریستی‌ باشد.

سردار اشتری در خصوص باندهای مافیایی مواد مخدر و فعالیت آنها در فضای مجازی گفت: برخورد با کاروانها و باندهای مافیایی مواد مخدر که از این فضا استفاده می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که کشورهای حاضر ظرفیت و توان خود را به کار بسته تا با گسترش اطلاعات بتوان در این حوزه مقابله لازم را انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که این نشست باعث امنیت، آرامش و آسایش کاربران و افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند خواهد بود در پاسخ به سوالی در خصوص کمک سایر کشورها در این زمینه به پلیس ایران گفت: متأسفانه کمک از جانب کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه فضای مجازی به ما کم بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: ایران و پلیس فتای جمهوری اسلامی همواره همکاری بیشتری با کشورها داشته و در شناسایی باندها و شبکه‌ها که به دنبال ضربه زدن به منافع فردی و سازمانی بوده‌اند و اطلاع‌رسانی به کشورهای هدف همکاری خوبی داشته است ولی از طرف مقابل سازمان‌های بین‌المللی به ندرت به ایران کمک کرده‌اند.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت پول دیجیتال «گرام» در ایران گفت: محدودیت‌هایی در این زمینه است و این موضوع در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه موضوع اعلام می‌شود؛ حتماً مردم شریف مراقبت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول