اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خبر داد

اشتغالزایی برای 136 هزار مددجوی کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد از اشتغالزایی برای 136 هزار مددجوی کمیته امداد در سطح کشور خبر داد و گفت: در حوزه کاریابی نیز برای 18 هزار مددجو فرصت شغلی فراهم شده است.

اشتغالزایی برای 136 هزار مددجوی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید منصور برقعه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد خودکفایی 2 هزار و 300 خانوار مددجوی زنجانی هستیم که 2 هزار و 800 طرح برای آنها اجرایی شده  که اعتبار مورد نیاز آن نیز 37 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بعد کشوری نیز اشتغالزایی برای 140 هزار مددجو مورد نظر بود که 136 هزار آن محقق شده است، گفت: البته ما یک مسیر دیگری برای اشتغال نیز داریم که از طریق کاریابی محقق می‌شود و با توجه به اینکه شرایط اشتغال برای برخی از طریق وام فراهم نبوده است از همین رو 20 هزار شغل نیز از طریق کاریابی برای مددجویان مورد نظر بود که 18 هزار آن محقق شده است و در واقع به صورت کلی سال قبل تحقق 95 درصدی در برنامه‌های اشتغال در سطح ملی داشتیم.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه کمیته امداد دستگاه اصلی در ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: با نگاه به اشتغال خانگی این اتفاق در کشور رخ می‌دهد این امر نتایج مثبتی داشته است.

برقعه‌ای همچنین در مورد اعتبارات اشتغالزایی نیز گفت: سال قبل 2 هزار و 210 میلیارد تومان به وام تبدیل شد و برای اشتغال مددجویان هزینه شد و سیستم بانکی نیز یک هزار و 700 میلیارد تومان از این مبلغ را فراهم کرد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان زنجان در زمینه منابع انسانی و همچنین به لحاظ جغرافیایی اشاره کرد و گفت:  اما هنوز به سمت قله بارور شدن طرفیت‌های استانی نرسیده‌ایم، در صورتی که با استفاده از موقعیت جغرافیایی استان می‌توان در توسعه و گسترش مشاغل خدماتی تلاش کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول