اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس شورای شهر همدان:

93 درصد مردم عوارض نوسازی پرداخت نمی‌کنند/ عدم پرداخت عوارض حق‌الناس است

رئیس شورای اسلامي شهر همدان عدم پرداخت عوارض را حق‌الناس دانست و گفت: تنها هفت درصد مردم عوارض نوسازی پرداخت می‌کنند.

93 درصد مردم عوارض نوسازی پرداخت نمی‌کنند/ عدم پرداخت عوارض حق‌الناس است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم مولوی ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به جلسه شهردار و رئیس شورای شهر همدان با ائمه جماعات همدان اظهار کرد: از ائمه جماعات درخواست شد تا آموزش شهروندی را در سخنرانی‌های خود مطرح کنند.

وی با بیان اینکه وظایف شهروندان و شهرداری توسط ائمه جماعات به مردم آموزش داده شود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا مباحث فرهنگی را به مردم آموزش داد و آنها را از وضعیت شهر مطلع کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها هفت درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت می‌کنند و 93 درصد مردم نسبت به این وظیفه، اقدامی نکرده‌اند. پرداخت عوارض برای بهبود کیفیت زندگی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم پرداخت آن به نوعی حق‌الناس است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تایید مصوبات شورای شهر در کمیته انطباق فرمانداری همدان بیان کرد: مذاکرات خوبی با فرماندار همدان انجام و مقرر شد تا به مصوبات بیشتر توجه شده و کمتر مصوبات دچار مشکل شوند.

مولوی با تأکید بر اجرای ماده 30 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و همچنین قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهرها، اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که زیربنای بودجه و درآمد شهرداری‌ها بوده، دفترچه تعرفه عوارض سالیانه شهرداری‌هاست که توسط شهرداری تهیه و در شورای شهر مصوب می‌شود؛ بنابراین اهمیت موضوع با توجه به تصمیم‌گیری برای یکسال مالی شهرداری، مشهود است.

وی تصریح کرد: موضوع عوارض و بهای خدمات از مهمترین وظایفی است که پرداختن صحیح، دقیق و عدالت محور به این امر، تضمین کننده برنامه‌های مالی سال آتی شهرداری و مبنای کلید سیاست‌گذاری‌ها در مدیریت شهری خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: انتظار می‌رود با لحاظ توانایی مدیریت و نظرات کارشناسی مجموعه مدیریت شهری، سیاست‌گذاری‌های تدوین شده، اجرا شود که زیربنای آن‌هم دفترچه عوارض محلی خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به رکود ساخت و ساز، قیمت منطقه‌ای سال‌های 93 و 94 را بر مبنای سال گذشته آن در نظر گرفته‌ایم و قیمت سال‌های 95 و 96 نیز برمبنای سال 94 لحاظ شد تا بار روانی همان مقدار پرداختی ناچیز در جامعه کم شود.

مولوی با تأکید بر اینکه باید در بررسی تعرفه عوارض واقعیت‌ها لحاظ شود، گفت: باید تصمیمات درستی برای تعرفه عوارض پیشنهادی سال 97 اتخاذ شود تا منافع شهروندان و مدیریت شهری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/89060/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول