اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

رئیس پلیس راهور اردبیل:

بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در روزهای اخیر افزایش یافته است

رئيس پليس راهور استان اردبيل گفت: بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در چند روز اخير ماه مبارك رمضان در زمان نزديك به وقت افطار افزایش یافته است.

بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در روزهای اخیر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقامحمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی های به عمل آمده بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در چند روز اخیر ماه مبارک رمضان در زمان نزدیک به وقت افطار در سطح شهر اردبیل افزایش یافته است.

وی گفت: برخورد عابرین پیاده به علت عجله وشتاب وبی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان در جهت زود رسیدن به مقصد افزایش یافته که این امر نگران کننده می‌باشد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل از عموم رانندگان خواستار رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گردید تا به جامعه‌ای بدون تصادف که نمونه بارزی از رعایت مقررات می‌باشد، دست یابیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی ناشی از عدم توجه به جلو می‌باشد، تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه از مصادیق اصلی عدم توجه به جلو حین رانندگی و قانون‌شکنی رانندگان است.

وی با بیان این مطلب که سعی در زود رسیدن چند دقیقه‌ای، اغلب اوقات به بهای از بین رفتن جان یک انسان تمام می‌شود، افزود: همراهی با قانون و قانونمداری ما را از حوادث ناگوار ترافیکی نجات خواهد داد و مردم باید به این مساله توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل در خصوص نقل وانتقال پلاک وسایل نقلیه بیان کرد: نقل و انتقال وسایل نقلیه به طور قطعی باید در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد و لازم است مردم از واگذاری پلاک وسیله نقلیه در هنگام خرید و فروش به شخص خریدار به جد خودداری کنند.

آقا محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه برابر مقررات، پلاک وسایل نقلیه به اسم اشخاص صادر می‌شود و به این جهت که تعداد زیادی از نقل وانتقالات، متاسفانه به صورت قولنامه‌ای انجام می‌گیرد و برخی از خریداران اقدامی در خصوص تعویض پلاک انجام نمی‌دهند ضروری است صاحبان پلاک به هنگام فروش خودروی خویش اقدامات قانونی مرتبط با تعویض پلاک را به جد پیگیر بوده تا مسؤولیت قضایی و حقوقی گریبان‌گیر صاحبان پلاک نگردد.

وی اضافه کرد:پس از خرید و فروش طرفین باید ظرف مدت یک ماه جهت تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه به مراکز تعویض پلاک در سطح استان مراجعه نمایند تا مشکلات بعدی، از قبیل سوءاستفاده توسط افراد سود جو در ارتباط با پلاک انتظامی صاحبان پلاک از بین برود.

انتهای پیام/3356/312
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول