اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر درگذشت

«فیلیپ راس» نویسنده آمریکایی برنده جایزه «پولیتزر» در ۸۵ سالگی درگذشت.

نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «فیلیپ راس» نویسنده آمریکایی برنده جوایز «پولیتزر» و «جایزه ملی کتاب آمریکا» در 85 سالگی درگذشت.

راس نویسنده چندین کتاب از جمله «شکایت پورتنوی»، «فضیلت آمریکایی» و «خداحافظ کلومبوس» است. او که رمان‌نویسی تاثیرگذار بود پیش از این برنده جایزه «جایزه کتاب ملی آمریکا شده بود.

راس یکی از موفق‌ترین نویسندگان معاصر آمریکا بود. او در طول سال‌های فعالیت نویسندگی خود توانست جوایزی از قبیل «پولیتزر» دو بار «جوایز حلقه منتقدین ملی کتاب آمریکا» «جایزه ملی کتاب آمریکا» «جایزه من بوکر بین‌المللی» و سه جایزه «پن» فاکنر اواردز کسب کند.

راس متولد نوارک نیوجرسی بود و از همان دوران نوجوانی به نوشتن روی آورد و در دانشگاه‌های راتجرز و سپس در باکنِل به تحصیل مشغول شد. سپس فوق لیسانس خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و اولین داستان خود با عنوان «نیویورک» را در سال 1958 نوشت. یک سال پس از آن یکی از مشهورترین آثار خود با عنوان «خداحافظ کلمبوس» را نوشت و به شهرت رسید.

پولیتزر معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکاست که هر ساله (از سال 1917) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقی‌دانان) اهدا می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول