اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

کره ماه مستعمره جدید انسان‌ها می‌شود

جف بزوس مدیر عامل شرکت فضایی بلواوریجین که از سال‌ها قبل در اندیشه سکونت دائمی انسان‌ها در ماه بوده، ایده‌های خود در این زمینه را به طور مفصل تشریح کرده است.

کره ماه مستعمره جدید انسان‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، جف بزوس مدیر عامل شرکت فضایی بلواوریجین امیدوار است انسان‌ها روزی به ماه بازگردند و بلو اوریجین قصد دارد با همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا اقامتگاه‌های دائمی برای انسان بر روی کره ماه ایجاد کند.

جف بزوس که ریاست شرکت آمازون را نیز بر عهده داشته و از ثروتمندترین ساکنان کره زمین محسوب می‌شود، تصریح کرده که قصد ندارد تصمیم گیری در این زمینه را به تعویق بیندازد تا سیاستمداران در این زمینه با یکدیگر به تفاهم برسند و هر چه سریع تر مقدمات این کار را فراهم می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرده تا اواسط دهه آینده میلادی فضاپیمای بلو مون بر روی ماه فرود آید و قرار است حمایت‌های مالی و لجستیکی لازم از اجرای چنین طرحی به عمل آید.

جف بزوس قصد دارد اقامتگاه‌های مناسبی را برای زندگی انسان در ماه ایجاد کند و مخازن عظیمی را برای نگهداری آب ایجاد کند که از آنها برای تولید هوا و همین طور سوخت مورد نیاز فضاپیماها استفاده می‌شود.

رئیس شرکت بلواوریجین معتقد است می‌توان بسیاری از صنایع کره زمین را نیز در دهه‌های آینده به ماه منتقل کرد و حتی برخی افراد می‌توانند به طور دائمی در این صنایع مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول