اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گروههای توان خواه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در گفت‌وگو با فارس:

تغییرات مدیریتی در نظام رفاهی، رکود آفرین است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: هرگونه تغییر مدیریتی در صندوق‌های بیمه‌ای رکود میان‌مدت و تغییرات سیاستی بلندمدت را رقم می‌زند و شوک‌های جبران‌ناپذیری به ساختار نظام رفاهی می‌تواند وارد کند.

تغییرات مدیریتی در نظام رفاهی، رکود آفرین است

محمد‌رضا واعظ‌ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: نظام های بیمه‌های اجتماعی، نظام هایی بین‌نسلی هستند بنابراین مدیریت و سیاستگذاری‌های فراتر از سیاست‌های روزمره را طلب می‌کنند و سیاست‌گذاری‌های درازمدت می خواهند.

وی ادامه داد: در نظام رفاهی، تصمیمات امروز بر سرنوشت نسل آینده تأثیر می‌گذارد به عنوان مثال نحوه پرداخت مستمری‌بگیران و بازنشستگان، منابع درازمدت صندوق‌های بازنشستگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و سطح رفاه دوران بازنشستگی بیمه‌پردازان فعلی را که احتمالا ٢٠ تا ٣٠ سال آینده به جمع بیمه‌ شده های اجتماعی ملحق می‌شوند را تعیین می‌کند.

واعظ مهدوی گفت: بنابراین ثبات سیاست‌گذاری و در نظام تأمین اجتماعی، اهمیتی فوق‌العاده دارد و این امر نیازمند وجود نگرش فنی، آشنایی با مسائل و چالش‌های اجتماعی، برخورداری از دانش علمی و سوابق تجربی در حوزه نیازها و روابط اجتماعی و اقتضائات روان‌شناختی انسان‌ها است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با بیان اینکه تغییرات علمی و فنی در مدیریت صندوق‌های رفاهی باید در حداقل باشد گفت: هرگونه تغییر مدیریتی در این صندوق‌ها، نیازمند تکرار چندین سال تجربه مدیریتی برای تسلط بر دغدغه‌های و ظرایف فنی و بین‌نسلی است و شاید حتی رکود میان‌مدت و تغییرات سیاستی بلندمدت را رقم بزند و شوک‌های جبران‌ناپذیری به ساختار نظام رفاهی وارد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول