اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با فارس

خرید تضمینی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از ۱۹ استان/ ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شد

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا صبح امروز حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران تحویل گرفته شده که یک هزار و ۳۱ میلیارد تومان پول این گندم ها معادل نیمی از بهای آن پرداخت شده است.

خرید تضمینی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از ۱۹ استان/ ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شد

مرتضی حنان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: تا صبح امروز حدود یک میلیون و 900 هزار تن گندم از کشاورزان 19 استان تحویل گرفته شده که یک میلیون و 722 هزار تن آن در سامانه ثبت گردیده که ارزش ریالی آن معادل 2 هزار و 285 میلیارد تومان است. 

وی در مورد وضعیت پرداخت پول گندمکاران گفت: تاکنون 50 درصد بهای گندم خریداری و ثبت‌شده در سامانه به ارزش یک‌هزار و 31 هزار میلیارد تومان است. 

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به خرید تضمینی دانه‌های دولتی اشاره‌ای کرد و گفت:‌ تاکنون 173 هزار تن دانه روغنی از کشاورزان تحویل گرفته شد که 162 هزار تن آن در سامانه ثبت شده و ارزش آن رقمی حدود 450 میلیارد تومان است که ت اکنون 34 درصد بهای آن پرداخت شده است. 

حنان همچنین به وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان توسط این شرکت اشاره‌ای کرد و گفت: تاکنون 30 هزار تن برنج هندی، تایلندی و اروگوئه از طریق برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌های کوروش و اتکا توزیع شده که بسته به نیاز هر استان و جمعیت آن، میزان توزیع متفاوت است، ولی در مجموع 20 هزار تن از این برنج‌ها تاکنون جذب شده است. 

وی همچنین از توزیع 20 هزار تن شکر به قیمت هر بسته 900 گرمی 2 هزار و 900 تومان خبر داد و گفت:‌ همین موضوع سبب شده تا با توزیع کالاهای اساسی جلوی افزایش بی‌رویه قیمت را در بازار بگیریم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول