اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

وزیر ارشاد مطرح کرد

ضرورت حمایت و اشتغال فعالان فرهنگی و قرآنی کشور

وزیر ارشاد با تأکید بر ضرورت حمایت و اشتغال فعالان فرهنگی و قرآنی گفت: باید برای اشتغال و حمایت از فعالان فرهنگی و دینی برنامه‌ریزی و در گفت‌وگوهایی که دستگاه‌های هم خانواده‌ با یکدیگر دارند برای این مشکل راه‌حل داشته باشند.

ضرورت حمایت و اشتغال فعالان فرهنگی و قرآنی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی در دومین دور از سفر استانی خود به استان البرز که از صبح امروز آغاز شد، در نشست مدیران دستگاه‌های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جلساتی از این دست می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کند، اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه مهمی است که با هم‌افزایی بیشتر دایره فعالیت‌ها تسهیل می‌شود و هر میزان با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم تأثیرگذاری و کارآیی ما بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای یک خانواده باید بیشتر به هم متصل شوند و از همه امکانات خود در شکل حداکثری استفاه کنند، ما باید به دارایی‌های خود توجه کنیم زیرا اگر این دارایی‌ها کنار هم جمع شود اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: حوزه قرآن یکی از حوزه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ است، خوشبختانه امسال هم‌افزایی معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف به همراه ادارات کل  باعث شد یک حرکت خوب اتفاق بیفتد.

صالحی یادآور شد: باید دارایی‌های خود در قرآن را به هم وصل کنیم، در واقع سازمان‌های اوقاف، حج و زیارت، خبرگزاری و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌توانند در قالب فعالیت‌های خود به قرآن بپردازند، همچنین حوزه مناسبت‌ها و فعالیت‌های مذهبی امری مهم است، به طور طبیعی هویت دینی، بخش اصلی از هویت کشور ما است از این رو می‌توانیم در این بخش هم بیشتر به هم نزدیک شویم. 

وی افزود: در حوزه زائران حج و عتبات باید از فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی در زیارت بهره‌گیری لازم صورت پذیرد. باید به این سمت حرکت کنیم که چگونه می‌توان از فضای زیارت بهره فرهنگی برد، موضوع زیارت تنها مربوط به سازمان حج و زیارت نیست و همه در امور فرهنگی نسبت به آن وظیفه دارند.

صالحی بیان کرد: در پیاده‌روی سال گذشته اربعین «کتاب تصویر اربعین» منتشر شد، برای بسیاری از زائران این کتاب جذاب بود، سال پیش بحث فیلم‌نامه و سفرنامه در تهران در حال انجام بود. بنابراین اگر ما ذهن خود را به شبکه‌های ارتباطی یکدیگر مشغول کنیم می‌توانیم مسیر خوبی را در فرهنگ پیش بگیریم.

وی ابراز داشت: بحث‌های ستادی موضوع دیگر گروه‌های هم‌خانواده است. اگر ما همدیگر را هم خانواده ببینیم می‌توانیم به راحتی مشکلات اداری خود را حل کنیم، اینکه ما ظرفیت‎های اداری مالی خود را برای حل مشکلات گروه‌های هم‌خانواده به کار بگیریم حرکت خوبی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم‌افزایی در اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار و گزارش دستگاهی موضوعی مهم است. اطلاع‌رسانی دستگاهی و حوزه فرهنگی تنها در دست خبرگزاری نیست بلکه کل وزارتخانه باید با روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف ارتباط داشته باشند و این ارتباطات باعث می‌شود اقدامات فرهنگی استان به خوبی منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز امری ضروری در بخش فرهنگ است. مسئولیت کتابخوانی تنها بردوش کتابخانه‌ها نیست بلکه سایر ادارات هم می‌توانند به کمک کتابخانه‌ها بیایند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استفاده از فضای مکانی و زیرساختی ادارات برای همدیگر یک فرصت است. سازمان اوقاف و امور خیریه بقاع زیادی دارد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فضای خوبی است. پس می‌توان استفاده حداکثری از فضاهای در اختیار یکدیگر داشت. فضای ما امروز باید چند فضایی شود زیرا با تک فضایی نمی‌توان مخاطب را جذب کرد چرا که علاقه مخاطب تکثر زیادی پیدا کرده است.

صالحی عنوان کرد: هم‌افزایی در منابع انسانی امری کیفی است. بنابراین در این خانواده باید نیروهای کیفی بین سازمان‌های هم‌خانواده تبادل شود تا بتوانند کارهای تخصصی و چندوجهی را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: هم‌افزایی در تبادل تفکرات هنرمندان هم از ضروریات است. همچنین اشتغال و حمایت از فعالان فرهنگی و قرآنی مهم است و باید برای اشتغال و حمایت از فعالان فرهنگی و دینی استان البرز برنامه‌ریزی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: به هم‌افزایی درونی نیاز داریم تا بتوانیم به سوی هم‌افزایی بیرونی برویم. اگر بتوانیم ظرفیت ناپیوسته را به هم وصل کنیم به طور قطع موفق می‌شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول