اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

حمایت 19 هزار حامی از فرزندان محسنین و ایتام در گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: در استان گلستان 5 هزار یتیم و 4 هزار نفر از فرزندان محسنین توسط 19 هزار حامی حمایت می‌شوند.

حمایت 19 هزار حامی از فرزندان محسنین و ایتام در گلستان

امان‌الله حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان، ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای دستگیری و کمک به نیازمندان دانست و اظهار کرد: مردم در طول سال و در ماه مبارک رمضان به طور ویژه به کمیته امداد کمک می‌کنند.

وی اطعام‌دهی، توزیع جیره خشک، اجرای طرح مفتاح‌الجنه و سرکشی از خانواده‌های تحت پوشش برای حل مشکلات آنها را از جمله طرح‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: از طرح‌های مهم کمیته امداد در ماه رمضان طرح اکرام ایتام است که از خیرین و مردم علاقه‌مند برای اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام به عمل می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه در استان گلستان 5 هزار یتیم و 4 هزار نفر از محسنین توسط 19 هزار حامی حمایت می‌شوند، ابراز کرد: در هفته اکرام ایتام تلاش ما ثبت‌نام تعداد بیشتری از افراد در حمایت از ایتام و محسنین به‌ویژه در نقاط محروم است.

حسین‌پور سرانه هر یتیم در کشور را هفت حامی اعلام کرد و گفت: متأسفانه این مهم در استان کمتر از چهار است و نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه حامیان و خیرین گلستانی در سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان برای کمک ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش کمیته امداد استان گلستان کمک کردند، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال پایگاه طرح اکرام ایتام در تپه نورالشهدای گرگان فعالیت دارند، همچنین جمعه‌های ماه مبارک رمضان در میعادگاه‌های نماز جمعه نیز ثبت‌نام از حامیان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان، فطریه را ظرفیتی برای کمک از سوی مردم دانست و اظهار داشت: یکی از ایراداتی که در جمع‌آوری فطریه در سال‌های گذشته وجود داشت جمع‌آوری آن توسط موسسات خیریه، سازمان‌های حمایتی و مراکز خیریه بود اما امسال براساس مصوبه شورای زکات همه کسانی که در حوزه جمع‌آوری فطریه همکاری دارند تحت نظارت شورای زکات کار خواهند کرد.

حسین‌پور با بیان اینکه اقدامات کمیته امداد در ماه مبارک رمضان تنها به اطعام‌دهی خلاصه نمی‌شود، ابراز کرد: در طول سال اقدامات مختلف مانند پرداخت جهیزیه، تسهیلات اشتغال، مسکن و ... وجود دارد که این اقدامات در ماه رمضان نیز تداوم دارد اما در این ماه توزیع جیره خشک غذایی، اطعام‌دهی و توزیع غذای گرم و حمایت از ایتام جلوه بیشتری دارد.

 انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول