اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شخصیت‌های ایرانی در گفت‌وگو با العهد: «پیروزی»، یار ملت فلسطین خواهد شد

برخی شخصیت‌ها و مقامات ایرانی در گفت‌‌وگو با یک وبگاه لبنانی اعلام کردند راهپیمایی روز قدس امسال در سایه انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز راهپیمایی بازگشت از اهمیت خاصی برخوردار بود و حمایت تهران از ملت فلسطین قطع نخواهد شد.

شخصیت‌های ایرانی در گفت‌وگو با العهد: «پیروزی»، یار ملت فلسطین خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، وبگاه لبنانی «العهد» در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمعه (دیروز) با تعدادی از شخصیت‌ها و مقامات ایرانی مصاحبه کرد است.

«حسینعلی امیری» معاون امور پارلمانی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به وبگاه «العهد» لبنان گفت: اقدام امام خمینی (قدس) در اعلام آخرین جمعه رمضان به نام روز قدس، اقدامی هوشمندانه و دقیق بود و هر روز که می‌گذرد این تظاهرات گسترده‌تر و پرشورتر می‌شود؛ امروز می‌بینیم که دفاع از ملت فلسطین به امری مهم نزد ملت‌های مسلمان و آزاد تبدیل شده است.

وی افزود: راهپیمایی قدس امسال در سایه اقدامات احمقانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از جمله انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اهمیتی ویژه پیدا کرده است، این اقدام توهینی به مسلمان جهان به شمار می‌رود زیرا قدس سرزمینی مقدس و اولین قبله مسلمانان به شمار می‌رود به همین دلیل جهان نباید در برابر اقدامات ترامپ ساکت بنشیند و باید از ملت فلسطین به صورت کامل حمایت کند.

«علی مطهری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به این وبگاه لبنانی گفت: راهپیمایی قدس امسال در سایه انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز کشتاری که صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در راهپیمایی بازگشت «یوم النکبه» در مرز غزه به راه انداخته‌اند، برگزار می‌شود؛ ملت فلسطین طی راهپیمایی‌های بازگشت، مقاومت بسیاری از خود نشان داد و ما برای این ملت مقاومت احترام زیادی قائلیم.  ایران از حمایت خود از ملت فلسطین شانه‌خانه نخواهد کرد.

«حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح نیز در گفت‌وگو با العهد تصریح کرد: ترامپ چند هفته پیش (14 می) سفارت آمریکا را به قدس شریف منتقل کرد، موضوعی که با هیچ حمایت بین‌المللی مواجه نشد و تلاش‌های ترامپ با شکست روبرو شد؛ همانگونه که سلاح صهیونیست‌ها نتوانست در مقابل ملت مقاوم فلسطین بایستد و اهالی غزه با راهپیمایی‌های شجاعانه خود این توطئه صهیونیستی-آمریکایی را به شکست کشاندند.

وی ادامه داد: این مشارکت میلیونی در راهپیمایی روز جهانی قدس، حمایت بزرگی از ملت فلسطین در مقاومت علیه دشمن صهیونیستی است و در نهایت پیروزی، متحد ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول