اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

۲ پیام تسلیت به‌مناسبت درگذشت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

حجت‌الاسلام احمدی تمام عمرش را صرف تربیت شاگردان در فلسفه اسلامی کرد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام احمدی تمام عمرش را صرف تربیت شاگردان در فلسفه اسلامی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فقید مؤسسه سمت، سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین جناب دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیانگذار سازمان «سمت» و شاگرد برومند حضرت امام خمینی(ره)  موجب تأثر و تألم جامعه حوزوی ،علمی و فرهنگی کشور شد. 

جناب استاد دکتر احمد احمدی تمام عمر خویش را در راه کسب شناخت و ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان بزرگ در امر فلسفه اسلامی گذراند.

جامعه اسلامی ما عظمت علمی و اخلاقی او را درک می‌‌کند، چون جای دریا، در دریاست و بضاعت ما در این مقال فقط چشیدن جرعه‌ای از این دریای علمی اوست تا به اندازه فهم خود از بزرگی و عظمت این بزرگوار بگوییم.

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت/ سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی

دکتر احمد احمدی پیشکسوت فلسفه اسلامی و فلسفه غرب از شاگردان حضرت امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی(ره)، آیات عظام سلطانی، مشکینی و نجفی مرعشی بود که دروس فقه و اصول را تلمذ کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این ضایعه دردناک را به محضر بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه،  مردم در سراسر کشور، بیت شریف آن بزرگوار و همه ارادتمندان آن عالم روحانی  تسلیت عرض می‌نماید.

*استاد فلسفه دانشگاه تهران: مرحوم احمدی تأثیرگذار در حوزه فلسفه اسلامی بود

همچنین حجت‌الاسلام محمدمحمدرضایی استاد فلسفه دانشگاه تهران و رئیس بنیاد نخبگان استان قم پیام تسلیتی در پی درگذشت این پیشکسوت فلسفه صادر کرد که متن آن در ادامه می‌آید:

با کمال اندوه و تأسف استاد فرزانه و عالم وارسته و زاهد حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی از اساتید متعهد و مدیران دلسوز دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی(سمت) در ماه مبارک رمضان جان به جان آفرین تسلیم کردند.

ایشان استادی دلسوز و متعهد و تأثیرگذار در حوزه فلسفه و کلام اسلامی و نقد فلسفه غرب بودند که با همه وجود در این راستا فعالیت می‌نمودند. از جمله فعالیت‌های ماندگار وی، می‌توان به تأسیس و اداره سازمان سمت با نشر بیش از دو هزار عنوان کتاب دانشگاهی و نیز تأسیس مرکز تربیت مدرس وابسته به دانشگاه قم با صدها دانش آموخته اشاره نمود.

اینجانب که قریب پانزده سال از دوران دبیرستان تا دکتری، افتخار شاگردی ایشان نصیبم شده بود، از نزدیک شاهد دلسوزی‌های پدرانه و متدینانه و متعهدانه و عالمانه وی در تمام مراحل تحصیل بوده‌ام. لذا این ضایعه غمبار را به جامعه علمی کشور اعم از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نخبگان کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن استاد گرامی، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان به ویژه آقازاده‌های محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول