اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هواپیماربایی در بیروت

هواپیماربایان در اعلامیه خود پس از گروگان گیری مسافران این هواپیما دولت های عرب را که علیه جنگ سه هفته ای جنبش امل برای کنترل اردوگاه های فلسطینی در بیروت موضع گرفته اند را محکوم کرده اند.

هواپیماربایی در بیروت

رخدادهای 22 خرداد 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: مساله فلسطین برای ما یک مساله تاکتیکی نیست یک مساله عقیدتی است.

 

  • تحمل ظلم بزرگترین مجوز برای ادامه ظلم است.

 

  • موشک ایران محل سکونت افسران عالی رتبه و مقامات امنیتی رژیم عراق را در بغداد در هم کوبید.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ در مورد حمله موشکی ایران به بغداد اطلاعیه ای را صادر کرد.

 

  • هواپیماربایان لبنانی تهدید کردند بوئینگ اردنی را با کلیه سرنشینان منفجر خواهند کرد.

 

آیت الله خامنه ای: مسئله قدس جزو ذات انقلاب ماست

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در گفت و گویی مطبوعاتی نظر خود را در مورد راهپیمایی روز جهانی قدس و و برپایی راهپیمایی حمایت از ادامه جنگ و عدم پذیرش صلح تحمیلی تشریح کرد.

رئیس جمهور در این مصاحبه مطبوعاتی گفت: ما در این شرایط برای این که بتوانیم ریشه تجاوز را بکنیم هیچ علاجی جز مقاومت در مقابل تجاوز نداریم. همیشه ظلم پذیری بزرگترین مشوق ظلم است. ما باید به هر حال این وضع را در منطقه به پایان برسانیم و این جز با به خاک مالیدن پیشانی و بینی متجاوزین و رژیمی که تجاوز را برای خود راهی مجاز دانسته راه دیگری وجود ندارد.

آیت الله خامنه ای در مورد روز قدس نیز گفت: حقیقت این است که اگر انقلاب ما مساله فلسطین و روز قدس را نداشته باشد تحقیقا یک انقلاب ناقص است. زیرا که انقلاب اسلامی نمی تواند نسبت به مساله ای به این عظمت بی اعتنا باشد اگر ما به مساله قدس بی اعتنا باشیم نقص و نفی اسلامی بودنمان است یا نفی و نقص انقلابی بودنمان است. این مساله جزو ذات انقلاب ما است. ما همیشه به فلسطینی ها نیز گفته ایم که مسئله فلسطین برای ما مساله ای تاکتیکی نیست بله یک مسئله عقیدتی است(1).

 

اصابت موشک ایران به مرکز امنیتی در قلب بغداد

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد موشک شلیک شده ایران به منطقه الزویه که افسران عالی رتبه رژیم بعث و نیروهای امنیتی این رژیم در این محله سکنی دارند اصابت کرده و خسارات جانی و مالی زیادی پدید آورده است.

در اثر اصابت این موشک خانه های سازمانی این منطقه آسیب فراوانی دید و چندین ساختمان به طور کلی منهدم شد همچنین در اثر موج انفجار اماکن اطراف به شدت آسیب دید و شدت انفجار به حدی بود که رژیم عراق را ناچار به اعتراف کرد. بر اساس این گزارش منطقه الزیونه یکی از مدرن ترین مناطق شهر بغداد است و در این منطقه منازل افسران عالی رتبه ارتش بعث و نیروهای امنیتی و دانشکده پلیس و اداره کادرهای سازمان امنیت و انبارهای عظیم وزارت صنایع عراق قرار دارد.(2)

 

اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ در مورد حمله موشکی به بغداد

ستاد تبلیغات جنگ در مورد حمله موشکی اخیر ایران به بغداد اطلاعیه ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست مقابله به مثل شرارت ها و آتش بازی های دشمن را با قدرت تمام پاسخ می گوید و از آغاز حمله رژیم عراق به مناطق مسکونی برای تحدیر آن رژیم از ادامه این شرارت ها شهرهای مرزی عراق را زیر آتش توپخانه سنگین و تاسیسات و اهداف تعیین شده در شهرهای دور و نزدیک عراق را مورد بمباران هوایی و بغداد مرکز حکومت این رژیم ضد انسانی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. در این اطلاعیه تاکید شده است این حملات تا سر حد پشیمانی و ندامت رژیم عراق ادامه خواهد یافت.(3)

 

هواپیماربایی در بیروت

هواپیماربایان لبنانی 6 نفر از بیش از 60 گروگان خود را که مسافر هواپیمای اردن هستند را آزاد کردند. هواپیماربایان در اعلامیه خود پس از گروگان گیری مسافران این هواپیما که از صبح دیروز اتفاق افتاده دولت های عرب را که علیه جنگ سه هفته ای جنبش امل برای کنترل اردوگاه های فلسطینی در بیروت موضع گرفته اند را محکوم کرده اند. یکی دیگر از هواپیماربایان طی اطلاعیه جداگانه ای دیروز خواستار ملاقات با چند مقام مذهبی و سیاسی در لبنان و سید محمد حسین فضل الله شده بود اما به علت شدت درگیری ها بین نیروهای امل و فلسطینی ها هیچ یک از مقامات لبنانی نتوانستند به فرودگاه بروند. یکی دیگر از هواپیماربایان نیز به برج مراقبت فرودگاه بیروت اعلام کرده است تمامی فلسطینی ها باید بیروت را ترک کنند تا آنها گروگان های خود را آزاد کنند. رادیو دولتی بیروت اعلام کرد 4 هواپیماربا دیروز صبح با یک تاکسی زرد و به زور از یکی از دروازه های فرودگاه بیروت وارد شدند و با شلیک مسلسل وارد هواپیما شدند. هواپیماربایان در آخرین تهدید خود اعلام کردند اگر دبیر کل اتحادیه عرب برای گفت و گو با آنان به بیروت نرود هواپیما را با کلیه سرنشینان منفجر خواهند کرد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 22 خرداد 64، ص 3
2. اطلاعات، 22 خرداد 64، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 22 خرداد 64، ص 2
4. کیهان، 22 خرداد 64، ص 20 و 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول