اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

رفاه و آسیب های اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

زنان فاقد درآمد و خانواده زندانیان بیمه می‌شوند/ افزایش ضریب پوشش فوت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: زنان فاقد درآمد و خانواده زندانیان در صورت انجام کار تولیدی یا مشاغل خانگی، خانواده‌های بدون سرپرست و خانواده‌هایی که سرپرست آنها سرباز است می‌توانند بیمه شوند.

زنان فاقد درآمد و خانواده زندانیان بیمه می‌شوند/ افزایش ضریب پوشش فوت

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: در تعریف سطوح حمایتی افراد فاقد توان کاری، زنان فاقد درآمد و خانواده زندانیان در صورت انجام کار تولیدی یا مشاغل خانگی، تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خانواده‌های بدون سرپرست و خانواده‌هایی که سرپرست آنها سرباز است نیز می توانند تحت پوشش این بیمه باشند. 

واعظ مهدوی افزود: برای تحقق برنامه بیمه کردن 3 میلیون و 400 هزار خانوار در کشور با هزینه 17 هزار میلیارد ریال، امسال به ازای هر خانوار روستایی، یک نفر بیمه می‌شود.

وی اظهار کرد: برای تأمین اجتماعی و مبارزه با فقر برنامه‌هایی به دولت ارایه شده که از یکی از آنها، تحقق بیمه شدن قشر بازمانده از بیمه‌ است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با اشاره به سطوح حمایتی گفت: در سطح اول حمایتی افرادی نظیر معلولان، معتادان، زنان بی سرپرست یا بد سرپرست، مهجوران، کودکان یتیم و سالمندان تعریف شده و پس از آن، بیمه های پایه قرار دارند که برای نیروی کار و افراد شاغل است.سطح سوم مربوط به افرادی است که می خواهند از خدماتی بالاتر از سطح حداقل رفاه بهره مند شوند و در همان سطح دوم نیز خدمت شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و درمان ارائه می شود.

واعظ مهدوی با اشاره به افزایش ضریب پوشش فوت روستاییان و عشایر گفت: در این بیمه به دنبال پوشش این جامعه هدف در مقابل حوادث غیر مترقبه و فقر نیز هستیم.

وی تصریح کرد: می خواهیم همزمان با جذب جامعه هدف، صنوف تولیدی در روستاها را شکل  دهیم تا جامعه به سمت نظام بیمه‌ای برود و افراد از لایه‌های بیمه‌ای مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول