اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

پیگیری گزارش فارس از روستای ناشنوایان

فرشادان: رفع مشکلات روستای ناشنوایان در اولویت مسوولان قرار گیرد/گزارش فارس محرک حضورمان در روستای علی‌آباد کرفتو بود

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکلات روستای علی‌آباد کرفتو باید در اولویت مسوولان قرار گیرد، گفت: اجرای طرح هادی این روستا در اولویت امسال قرار خواهد گرفت و هرجا از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه شدید از طریق مسوولان راس کشوری دنبال خواهیم کرد.

فرشادان: رفع مشکلات روستای ناشنوایان در اولویت مسوولان قرار گیرد/گزارش فارس محرک حضورمان در روستای علی‌آباد کرفتو بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بیستم خردادماه امسال گزارشی با عنوان، روستایی در «ناشنوایی مطلق»، بر روی خروجی خبرگزاری فارس کردستان قرار گرفت که مسائل و مشکلات این روستا را به تصویر کشید که حدود یک چهارم جمعیت آن با معلولیت ناشنوایی مطلق مواجه هستند.

به دنبال انتشار این گزارش هر کدام از دستگاه‌های متولی به نوعی در صدد برآمدند تا اقداماتی برای این روستا انجام شود.

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم با خواندن این گزارش، در جمع مردم این روستا قرار گرفت تا بلکه بخشی از مشکلات مردم آن را سامان دهد.

وی در این دیدار مردمی اظهار کرد: بحث اتحاد بین نمایندگان از روز اول همواره از شعارها و برنامه‌های بنده بوده است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان استان کردستان اگر دنبال خدمت و تاثیرگذاری هستیم باید اتحاد را مهم‌ترین اصل بدانیم و چاره‌ای جز این نداریم اگر نمایندگان هر استانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های هم بهره‌مند نباشند قطعا خروجی عرصه خدمت به مردم قابل قبول نخواهد بود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد مهم‌ترین اصل در حل مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابی نمایندگان مجلس است، عنوان کرد: با اتحاد می‌توانیم در صحبت و عمل موفق و نیازهای اساسی استان را در عرصه‌های مختلف به صورت قانونی دنبال و تحقق ببخشیم.

فرشادان با اشاره به تشکیل فراکسیون زاگرس‌نشینان در همین راستا گفت: این فراکسیون بستری برای ایجاد وحدت بین نمایندگان استان‌های زاگرس‌نشین با توجه به اینکه مسائل، مشکلات و دردها، زبان، آب، جنگ و غیره مردم این مناطق مشترک است ایجاد شد تا بتوانیم در بستر وسیع‌تری مطالبات خود را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: 100 نماینده در قالب این فراکسیون متحد و هم قسم و هم راستا شدیم تا بتوانیم به هم کمک کنیم و جایگاه‌های ویژه‌ای را در مجلس شورای اسلامی کسب کنیم و امروز با اطمینان اعلام می‌کنم که لطف خدا و همراهی این فراکسیون موجب شده که در کمیسیون‌های تاثیرگذار و جایگاه‌های خوب در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به حضور چند نفر از نمایندگان مردم کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آثار مثبت حضور نمایندگان مردم کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کاملا مشهود و قابل توجه است.

فرشادان افزایش دو برابری اعتبارات کردستان در سال گذشته را از آثار مثبت حضور نمایندگان مردم استان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد و گفت: کردستان در بحث افزایش اعتبارات رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سال 97 بر اساس لایحه دولت اعتبارات استان باید کاهش پیدا می‌کرد با تلاش‌هایی که از سوی مجمع نمایندگان صورت گرفت مانع از این کاهش شدیم که این مهم نیز در سایه اتحاد بین نمایندگان صورت گرفته است.

وی در ادامه در مورد مشکلات و مسائل مربوط به روستای علی‌آباد کرفتو هم گفت: با توجه به اینکه چند سال به عنوان خدمت‌گذار مردم در بهزیستی کردستان مشغول به خدمت بودم از نزدیک با بخش قابل توجهی از مشکلات این روستا آشنا هستم.

فرشادان گفت: اگرچه سرکشی از این روستا را در برنامه داشتم اما گزارش فارس محرک حضورمان در این روستا بود و خطاب به مسوولان حاضر در جلسه گفت مواظب وعده‌هایی که به مردم این روستا می‌دهید باشید چرا که نمایندگان خبرگزاری فارس در جلسه حضور دارند و این وعده‌ها را پیگیری خواهند کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک چهارم روستای علی‌آباد کرفتو زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند که ناشنوایی مهم‌ترین آسیب در این خانواده‌ها است.

فرشادان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده که شاید انگیزه و فکر آن از همین روستا بوده است، گفت: برای جلوگیری از تولد نوزادان معلول اولین بار در برنامه ششم انجام آزمایشات قبل از ازدواج به صورت اجباری را تصویب کردیم.

وی اضافه کرد: اگر این آزمایشات قبل از ازدواج در این روستا انجام می‌شد مردم این روستا قطعا با این میزان از مشکلات دست به گریبان نبودند.

فرشادان با بیان اینکه تمام افراد قبل از ازدواج باید مشاوره ژنتیک بدهند، گفت: تمام مراحل این آزمایشات به ویژه برای افراد زیرپوشش بهزیستی به صورت کاملا رایگان خواهد بود.

به گفته نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، اجرای این طرح می‌تواند از تولد سالانه 300 هزار نوزاد دچار معلولیت‌های مختلف جلوگیری کند.

فرشادان ابراز امیدواری کرد، با تلاش همه جانبه و اجرای کامل این برنامه‌ها دیگر شاهد به وجود آمدن روستاهایی مانند علی‌آباد کرفتو و این حجم بالای معلولیت‌ها در جامعه نباشیم.

وی در ادامه گفت: بحث فاضلاب را با توجه به بررسی‌های صورت گرفته قطعا حل خواهیم کرد ضمن اینکه طرح هادی روستا هم باید انجام شود.

وی اذعان کرد: این روستا در اولویت امسال برای اجرای طرح هادی قرار خواهد گرفت و هرجا از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه شدید از طریق مسوولان رده بالای کشوری دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم در این دو سال باقیمانده از فرصت نمایندگی بتوانیم گامی اساسی در راستای رفع مشکلات این روستا و مردم آن برداریم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول