اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

فرماندار قرچک تاکید کرد

لزوم اجرای صحیح طرح اوقات فراغت تابستان در قرچک

فرماندار شهرستان قرچک گفت: در بحث اوقات فراقت فرزندان در تابستان کارگروهی تشکیل شود و برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان را بازنگری کنند.

لزوم اجرای صحیح طرح اوقات فراغت تابستان در قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، مسعود مرسلپور صبح امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مشکل اجتماعی در قرچک بحث حاشیه‌سازی است که ساخته و بزرگ‌نمایی می‌شود و بسیار ناصواب به آن پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح کلان هم مسائل و مشکلات عدیده‌ای داریم اما آیا در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران که مشکلاتی چندین برابر مشکلات ما را دارند واقعاً همین‌قدر حاشیه‌سازی می‌شود؟

فرماندار قرچک تصریح کرد: با پیگیری‌های مستندی که انجام‌ شده است بحث پروژه آب سد ماملو با کمک و همکاری شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران تکمیل و توسط وزیر نیرو افتتاح شد اما بلافاصله روز بعد حاشیه‌سازی‌هایی در خصوص واگذاری بیمارستان شهید ستاری قرچک به بخش خصوصی و پلمب بیمارستان به گوش رسید که این کار مهم تحت‌الشعاع قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش قرچک در حال حاضر جزء ادارات نمونه استان تهران و شهرستان است و در جشنواره ابن‌سینای استان تهران چهار نماینده برگزیده داشتیم در حالی که شهرستان‌های استان تهران هیچ نماینده برگزیده‌ای نداشت؛ روی کلیات خدمات دولت، گاهی اتفاقاتی افتاده است که اگر هدف خدمت به مردم نباشد باید آن را رها کرد، با وجود اینکه آموزش‌ و پرورش قرچک بیشترین خدمات را در ادارات شهرستان‌های استان تهران انجام می‌دهد اما برخی افراد سودجو به مسائل حاشیه‌ای بی‌ارزش دامن می‌زنند.

مرسلپور در خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی از یک نظر فرصت و از یک نظر تهدید برای جامعه هستند، نمونه‌ بارز آن جریان مدرسه غیرانتفاعی پسرانه شهرک غرب تهران است که ظاهر امر چیزی بود که شنیده شد اما توسط همین شبکه‌های اجتماعی به آن دامن زده و اذهان عمومی درگیر آن شد، بنابراین باید تهدیدات این شبکه‌ها را هم مدنظر داشته باشیم.

وی خطاب به اعضای شورای آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: خدماتی را که دولت به آموزش‌ و پرورش داده است به مردم گزارش کنید و باید در این خصوص بروشوری تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم تا در جریان باشند.

رئیس شورای آموزش‌ و پرورش قرچک بیان کرد: اگر اشتباهی در جایی رخ می‌دهد، یک بخش شبکه‌های اجتماعی و بخش دیگر مخالفین دولت آن‌قدر آن موضوع را بزرگ می‌کنند که گویا در گذشته هیچ مشکلی نبوده است، در حالی‌ که این مشکلات در گذشته حتی خیلی بیشتر هم بود اما به دلیل نبودن شبکه‌های اجتماعی متفاوت و دولت‌های نقدپذیر منتشر نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های قبل رفتارشان، رفتار امنیتی بوده است و اجازه‌ نشر اتفاقات را نمی‌دادند؛ در دولت یازدهم و دوازدهم آزادانه به این موضوعات پرداخته می‌شود، چراکه این دولت اعتقاد به گردش اطلاعات در کشور دارد.

مرسلپور به اجرای خوب طرح اوقات فراغت تابستان در قرچک برای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در بحث اوقات فراقت فرزندان در تابستان کارگروهی تشکیل شود و برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان را بازنگری کنند تا مشکل بی‌تأثیری اوقات فراقت ریشه‌کن شود تا دانش‌آموزان کمتر سراغ برنامه‌های اجتماعی و فضای مجازی بروند.

وی به موضوع مهم برنامه تقسیم مدیران و معاونان مدارس اشاره کرد و گفت: بحثی که از آسیب پیشگیری می‌کند در خصوص زمان برنامه تقسیم مدیران و معاونان مدارس است که باید حراست آموزش‌ و پرورش از نظر سلامت اخلاقی افراد را تأیید کند؛ سلامت اخلاقی مدیران، معاونان و مستخدمین مدارس برای نگهداری و امانت‌داری از دانش آموزان الزامی است.

فرماندار قرچک به موضوع زیباسازی مدارس در فصل تابستان در قالب طرح هجرت به جهت آماده‌سازی برای مهر ماه اشاره کرد و افزود: زیباسازی مدارس شهر بر عهده شهرداری و شورای اسلامی و زیباسازی مدارس روستایی بر عهده بخشداری و دهیاران است.

وی در پایان تأکید کرد: شبکه بهداشت و درمان قرچک باید کلاس‌های بازآموزی بهداشتی برای مدیران در تابستان و معاون مدارس برگزار کند.

انتهای پیام/67037/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول