اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رهایی از وابستگی از طریق تولید علم بومی/4

رنجبر: دانشجویان باید وارد مرحله خلق ثروت شوند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد گفت: لازمه خلق ثروت از فناوری این بود که دانشجویان و اساتید ما به این سطح از تولید علم رسیده باشند تا بتوانند وارد مرحله خلق ثروت شوند که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است.

رنجبر: دانشجویان باید وارد مرحله خلق ثروت شوند

بیژن رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی وضعیت دانشگاه‌ها در زمینه پیشرفت علم و فناوری، گفت: در حال حاضر اوضاع ما در این زمینه بد نیست، مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پیشرفت‌های علمی کشور خوشحال شدند که کارها و دغدغه‌های اساتید با مسائل و مشکلات مملکت درگیر است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از اینکه کارهای علمی درگیر با مسائل کشور باشد ابراز امیدواری کردند، گفت: در حال حاضر بحث تولید علم از نظر تولید مقالات و تعداد مقالات به حدی رسیده که از این مرحله گذر کنیم و به سمت خلق ثروت برویم، فناوری طراحی کنیم و نوآوری کنیم.

رنجبر اظهار داشت: لازمه خلق ثروت از فناوری این بود که دانشجویان و اساتید ما به این سطح از تولید علم رسیده باشند تا بتوانند وارد مرحله خلق ثروت شوند که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است و در حال حاضر شاهد کارهای خوبی از اساتید و دانشجویان کشورمان هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: در حال حاضر دانشجویان ما به این سمت از فناوری رسیده‌اند که به سمت خلق ثروت بروند.

وی گفت: ما باید دانشگاه‌ها را با مسائل کشور درگیر کنیم که در دانشگاه آزاد این کار در حال انجام است و چنین برنامه‌ای را تعریف کردیم که اولویت‌های کشور در پایان‌نامه‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول