اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنروا: 80 درصد مردم غزه وابسته به کمک‌های انسانی هستند

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی از وابستگی 80 درصد ساکنان نوار غزه به کمک‌های انسانی خبر داد.

آنروا: 80 درصد مردم غزه وابسته به کمک‌های انسانی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنروا» آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی که وابسته به سازمان ملل است، اعلام کرد ۸۰ درصد مردم نوار غزه نیازمند و وابسته به کمک‌های انسانی هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، نوار غزه با ۳۶۰ کیلومتر مربع و ۲ میلیون جمعیت وارد دوازدهمین سال محاصره خود از سوی رژیم صهیونیستی شده و وضعیت اجتماعی و انسانی آن بحرانی است.

دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد « اوچا » اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد فلسطینی‌های ساکن نوار غزه با قطعی برق ۲۰ ساعت در شبانه‌روز روبرو هستند و میانگین دریافت آب روزانه ۷۲ لیتر است و این در حالی است که کمترین حد مشخص شده توسط سازمان بهداشت جهانی ۱۰۰ لیتر آب برای هر نفر در شبانه‌روز است.

در ادامه این گزارش آمده است در یک‌چهارم اول ۲۰۱۸ فقط با درخواست ۵۸ درصد بیماران برای خروج از غزه محاصره شده با هدف معالجه موافقت شده و همچنین در مدت یاد شده سطح بیکاری عمومی در نوار غزه به ۴۰.۱ درصد رسیده  است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که صبر مردم غزه از محاصره به سر آمده و از ۳۰ مارس تا کنون راهپیمایی‌های بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت و اعتراض به ادامه محاصره  برگزار می‌شود. این راهپیمایی‌ها تا کنون ۱۲۷ شهید و حدود ۱۵ هزار زخمی داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول