اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تولیدات کشاورزی باید باکیفیت و متناسب با ظرفیت استان باشد/کشاورزی کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هر منطقه‌ای در بخش کشاورزی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید تولیدات کشاورزی متناسب با آن ظرفیت‌ها باشد.

تولیدات کشاورزی باید باکیفیت و متناسب با ظرفیت استان باشد/کشاورزی کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کردستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کشاورزی مجموعه وسیعی است که خروجی آن در بخش‌های مختلف زراعت، دامداری، دامپروری و غیره جز نیازهای اولیه بشر است، اظهار کرد: کردستان نیز به عنوان بخشی از کشور به لحاظ  تولیدات کشاورزی ظرفیت‌ بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی و خودکفایی در این زمینه یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست که در زمان تحریم‌ها می‌تواند جوامع را نجات داده و کمترین آسیب‌ها را متوجه آنها بکند.

وی جایگاه صنعت کشاورزی در کردستان و کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در زمان تحریم‌ها کمترین فشار را در این بخش داریم به گونه‌ای که آسیب‌پذیری کشور ما در حوزه کشاورزی در تحریم‌ها صفر است.

به گفته وی، زمانی به ویژه در دوران جنگ ما در تامین محصولات مورد نیازی مانند گندم با مشکلات جدی مواجه بودیم و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل برخی نگاه‌ها از جمله اینکه نفت داریم و نیازی به تلاش برای تولید محصولات کشاورزی نداریم و با فروش نفت نیاز جامعه تامین می‌شود تقریبا کشاورزی به حاشیه رفته بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: تولید محصولات باکیفیت و دارای استاندارد موجب در دست گرفتن بازارهای جهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به این بخش و تنوع در تولید محصولات کشاورزی زمینه صادرات این محصولات را فراهم می‌سازد، گفت: ظرفیت برای توسعه کشاورزی در کشور و استان وجود دارد و باید از این بستر در راستای افزایش ارزآوری و رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی استفاده کرد.

وی گفت: اگرچه بحث کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات همواره در کشور مطرح می‌شود اما آب به اندازه کافی وجود دارد باید با بهره‌گیری از روش‌های نو در آبیاری تولید محصولات کشاورزی را توسعه ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد یکی از چیزهایی که در کردستان باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از آب‌های سطحی است که در این راستا صحبت‌هایی با دستگاه‌های متولی انجام داده‌ایم.

حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: ظرفیت استان کردستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه در زمینه تولید گندم بیش از وضعیت فعلی است که باید با افزایش اراضی دیم به آبی در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه شناسایی وضعیت مناطق برای تولید بهترین محصولات با توجه به ظرفیت از سوی جهاد کشاورزی را ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی باید در زمینه ترویج بیش از پیش ورود و بیشتر توان خود را روی توسعه تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور و بازارهای خارجی بگذارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: برخی تسهیلات کلان که به واحدهای تولیدی بزرگ در استان داده می‌شود اگر به طرح‌های مختلف کشاورزی در دل شهر و روستاها داده شود خروجی بهتری به لحاظ اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول