اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران عنوان کرد

از هر ۵ نفر بالای ۶۵ سال ۲ نفر نیازمند سمعک/ قیمت سمعک‌های دیجیتال

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران با اشاره به اینکه به طور میانگین افراد بالای ۶۵ سال از هر ۵ نفر یک تا ۲ نفر نیاز به سمعک دارند، گفت: قیمت سمعک‌های دیجیتال در کشور ۱.۵ تا ۱۶ مم تومان است.

از هر ۵ نفر بالای ۶۵ سال ۲ نفر نیازمند سمعک/ قیمت سمعک‌های دیجیتال

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حمید جلیلوند در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری هفدهمین کنگره شنوایی‌شناسی برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره ۵ تا ۷ تیرماه سال جاری با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاوردها و همچنین استانداردهای تشخیصی وبالینی در آن ارائه می‌شود.

وی افزود: موضوعاتی همچون توانبخشی شنوایی و آشنایی با سمعک در این کنگره مدنظر قرار دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: آشنایی مردم با سمعک در حد آشنایی با یک پروتز بوده درحالی‌که این مسئله بسیار حائز اهمیت است. همچنین سمعک وسیله‌ای برای تقویت شنوایی است و اگر متناسب با وضعیت بیمار تنظیم نشود،‌آسیب‌های برگشت‌ناپذیری را به همراه دارد که در نهایت می‌تواند منجر به کاشت حلزون شود.

وی با تأکید بر اینکه سیستم بهداشتی باید با این قضیه آشنا باشد و توان علمی نیز برا یاعضا ارتقا یابد، گفت: در حوزه سمعک هم‌گام با استانداردهای جهان پیش نرفته‌ایم و حدود ۴۰ سال در این زمینه با برخی از کشورها اختلاف داریم.

جلیلوند با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم خدمات مرتبط با سمعک را مطابق با استانداردهای روز دنیا ارائه دهیم، افزود: در دنیا ۲۰ درصد هزینه سمعک مرتبط با پروتز آن بوده و سایر هزینه‌ها برای خدمات سمعک است و باید این خدمات تعرفه‌ای متناسب و جداگانه داشته باشد.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران گفت: معمولاً افراد بالای ۶۵ سال از هر ۵ نفر آنها یک تا دو نفر به صورت میانگین نیاز به سمعک دارند و در ایران فاکتورهایی همچون نبود کنترل نویز یا آلودگی‌های صوتی، ازدواج‌های فامیلی، سبب شده که گاهی این آمار نیز بالاتر باشد.

جلیلوند اضافه کرد: اداره تجهیزات وزارت بهداشت سالانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار سمعک ارائه می‌دهد و امروزه دیگر سمعک‌های آنالوگ را توصیه نمی‌کنیم و مصرف سمعک‌های دیجیتال مدنظر قرار دارد.

وی اضافه کرد:‌قیمت سمعک‌های دیجیتال یک میلیون و ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون تومان است که قیمت آن به فناوری و قابلیت‌های آن بستگی دارد.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: عمر سمعک در اروپا و برخی از کشورهای آسیایی حدود ۳ سال است و درواقع توصیه می‌شود هر ۳ تا ۵ سال سمعک عوض شود و این در حالی بوده که علی‌رغم توجه سازمان‌های بیمه‌گر طی سال‌های اخیر، ولی این سازمان‌ها تنها یک بار افراد مرتبط با این موضوع را تحت پوشش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول