اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 15 در صدی انتقال پول از روسیه به تاجیکستان

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که پول ارسال شده توسط مهاجران کاری تاجیک به «دوشنبه» در 3 ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

افزایش 15 در صدی انتقال پول از روسیه به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که پول ارسال شده توسط مهاجران کاری تاجیک به «دوشنبه» در 3 ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 15.1 درصد افزایش یافته است.

بنابه این گزارش، انتقال پول توسط اشخاص حقیقی از روسیه به تاجیکستان در 3 ماه اول سال جاری افزایش و 487 میلیون دلار را تشکیل داده است.

تاجیکستان در این فهرست از میان کشورهای جامعه همسود در جایگاه دوم بعد از ازبکستان قرار گرفته است.

انتقال پول از روسیه به ازبکستان طی این مدت 726 میلیون دلار، قرقیزستان 435 میلیون دلار، ارمنستان 209 میلیون دلار، آذرباجیان 191 میلیون دلار، بلاروس 73 میلیون دلار و ترکمنستان 0.2 میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که در 3 ماه اول سال گذشته میلادی مهاجران کاری تاجیک از روسیه به تاجیکستان 423 میلیون دلار منتقل کرده بودند.

ارزش کلی پول ارسال شده توسط مهاجران کاری تاجیک در سال گذشته میلادی 2 میلیارد و 536 میلیون دلار براورد شده که به میزان 607 میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه سال 2016 میلادی می‌باشد.

امروزه در قلمرو روسیه بیش از یک میلیون شهروند تاجیکستان کار و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول