اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر موریتانی

راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و موریتانی بررسی شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت در دیدار با نخست‌وزیر موریتانی درباره مناسبات دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و موریتانی بررسی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد عمرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت دیروز (سه‌شنبه) 29 خرداد ماه با «یحیی حدمین» نخست‌وزیر موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

 

 

به گزارش فارس، در دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر موریتانی ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت روابط دو‌جانبه و پیشرفت‌های حاصله در سال‌های اخیر ارائه  شد و سپس با اشاره به دیدار سال گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه از موریتانی و تأکید وی بر عدم وجود هرگونه سقف و حدی برای روابط با موریتانی، بر آمادگی ایران برای اعطای ده‌ها بورس تحصیلی دانشگاهی به جوانان موریتانی در رشته‌های مختلف علمی و تخصصی تاکید شد.

سفیر ایران با اشاره به سفر اسفند گذشته وزیر بهداشت موریتانی به تهران، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای اجرای کامل سه توافق امضا شده بین وزارت بهداشت دو کشور در خصوص دارو و درمان، تجهیزات و خدمات پزشکی و همچنین تحقیقات علمی پژوهشی تاکید کرد.

نخست‌وزیر موریتانی نیز بر اراده این کشور برای داشتن بهترین روابط با ایران به عنوان یک کشور دوست و قدرتمند تاکید و نسبت به اجرای توافقات در مورد بورسیه‌های تحصیلی و حضور بخش پزشکی درمانی ایران در موریتانی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین سوء استفاده برخی نشریات و سایت‌های موریتانی از آزادی بیان و انتشار اخبار و مقالات مغرضانه و تلاش برای ضربه زدن به روابط  دو کشور را مردود خواند.

نخست‌وزیر موریتانی همچنین در خصوص اعزام سفیر به تهران و ارائه حمایت‌های لازم به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی قول مساعد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول