اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان تبریز مطرح کرد

۱۰ پرونده مهم ارتشا و اختلاس مدیران استانی در دادسرای آذربایجان‌شرقی/ بازگرداندن اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۳۳ هزار میلیارد تومان

دادستان تبریز گفت: ۱۰ پرونده مهم ارتشاء و اختلاس مدیران استانی در دادسرای مرکز استان وجود دارد که ۳۵۸ میلیارد تومان رقم این پرونده‌هاست و البته احتمال افزایش و یا کاهش رقم بعد از محرز شدن رای وجود دارد.

۱۰ پرونده مهم ارتشا و اختلاس مدیران استانی در دادسرای آذربایجان‌شرقی/ بازگرداندن اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۳۳ هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های امن کشور بوده و ضابطه این امر عدم وجود جرایم خشن است.

وی افزود: ۱۰ عنوان اتهام اصلی در استان، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تصادفات رانندگی، تهدید، کلاهبرداری، سرقت، تخریب، خیانت در امانت و نگهداری موادمخدر است. 

دادستان انقلاب تبریز، آمار جرایم خشن استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال ۹۶ فقط ۲۰ مورد قتل عمد در استان وجود داشت که با بررسی ۴ مورد اصلا عمدی نبوده است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۷ نیز هشت مورد قتل عمد در استان رخ داده است.

خلیل‌اللهی افزود: در سال گذشته سه مورد آدم‌ربایی در استان گزارش شد و در سه‌ماهه سال ۹۷ دو مورد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسیدپاشی از جمله موضوعات دیگر ایجادکننده ناامنی در منطقه است که در سال ۹۶ و ۹۷ چهار مورد گزارش شده است.

دادستان تبریز با تاکید به اینکه امنیت یک منطقه دو نکته مثبت برای خود استان و شهرستان دارد، توضیح داد: ابتدا نشانگر امن بودن شهر بوده و علامت دیگر اعتماد سرمایه‌گذاری در استان است.

خلیل‌اللهی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف دادگستری، احیای حقوق عامه و یا صیانت از حقوق عامه است که حوزه آب از جمله این مباحث حقوق عامه است. 

وی توضیح داد: برای احقاق حقوق عامه در بخش آب، اخیراً حریم بستر رودخانه که فرصتی برای سودجویان بوده و سوءاستفاده‌هایی در تبریز نیز از آن شده بود، پاکسازی شد ضمن اینکه با این رویکرد در مهرانه‌رود ۴ هکتار و اراضی ویلاهای بدون مجوز را پاکسازی کردیم.

دادستان انقلاب تبریز ادامه داد: خلعت‌پوشان در داخل شهر تبریز است ولی متاسفانه در داخل رودخانه پر از ویلا بود که تا پایان تیرماه تمام مسیر پاکسازی می‌شود. 

وی ادامه داد: ما توجهی به نام صاحب ویلاها نداریم و اولویت ما،گرفتن اراضی ملی است و البته هویت این افراد برای ما مشخص است و قطعاً جزو عموم مردم نیستند.

خلیل‌اللهی، موضوع چاه را دیگر حقوق عامه اعلام کرد و گفت: در این خصوص برنامه‌هایی در بخش آب و در منطقه‌ ایجاد شده که اولویت اول چاه‌هایی هستند که در حوزه رودخانه‌ها بوده و در این راستا ۵۵ حلقه چاه پر شده و ۱۷ مورد پلمپ شده است.

وی ابراز کرد: در حوزه رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست و بدسرپرست، کارهایی با همکاری سازمان‌های خیریه انجام گرفته است به طوریکه بانک اطلاعاتی برای این زنان ایجاد شده و یک کار پژوهشی در حال انجام است.

دادستان انقلاب تبریز بیان داشت: یکی از حقوق عامه مطرح شده آسانسورهاست چراکه بی‌دقتی‌های زیادی در این زمینه وجود داشت و با کارهای انجام گرفته منجر شد که دیگر خبری مبنی بر حوادث سقوط آسانسور در استان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بازرسی از یک‌هزار و 349 مورد  بازرسی از مجتمع‌های مسکونی صورت گرفت که ۴۹ مورد پلمپ شد و ۶۱۶ مورد بازرسی در ساختمان تجاری با ۱۰ مورد پلمپ و ۴۸۸ بازرسی در مجتمع‌های پزشکی با هفت مورد پلمپ انجام گرفت.

خلیل‌اللهی با اشاره به تشکیل مجتمع جرایم اقتصادی در تبریز گفت: این مجتمع به موضوعات اختصاصی و جرایم مدیران رسیدگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پرونده مهم ارتشاء و اختلاس مدیران استانی در دادسرای مرکز استان وجود دارد که ۳۵۸ میلیارد تومان رقم این پرونده‌هاست و البته احتمال افزایش و یا کاهش رقم بعد از محرز شدن رای وجود دارد. 

دادستان تبریز ابراز کرد: ما پرونده‌ای داریم که در سطح کشوری است و آغاز آن از تبریز شروع شده و ۲۷ استان را درگیر کرده است. 

دادستان انقلاب تبریز بیان کرد: میزان بازگشت اراضی به دولت ۹۵۹ هکتار بود که ارزش ریالی آن بیش از ۶۳۳ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نگاهی به موضوع تغییر کاربری نیز داشت که در سال ۹۶ توانستیم اراضی از حالت زراعی و باغی تبدیل شده به اعیان دیگر را بازگردایم و در حدود ۳۶۵ هکتار از این اراضی به حالت زراعی و اولیه خود برگشته‌اند. 

انتهای پیام/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول