اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

پاسخ خبرگزاری فارس به اصلاحیه خبر فرمانداری اصفهان+سند

خبرگزاری فارس در پاسخ به اصلاحیه روابط عمومی فرمانداری اصفهان درباره خبر جلسه کارگروه سلامت نکاتی را مطرح کرد.

پاسخ خبرگزاری فارس به اصلاحیه خبر فرمانداری اصفهان+سند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز چهارشنبه 30 خرداد ماه بود که خبر جلسه پرحاشیه کارگروه سلامت اصفهان به میزبانی فرمانداری شهرستان در خبرگزاری فارس منتشر شد(+).

در این خبر با تیتر «انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی درباره زمان‌های قطعی آب/ واکنش تند فرماندار به عملکرد آبفای اصفهان» محتوای مطرح شده در جلسه مذکور و بر اساس مسؤولیت‌های معرفی شده در جلسه در خروجی این خبرگزاری قرار گرفت.

اما روز گذشته روابط عمومی فرمانداری با انتشار متنی غیررسمی و غیردقیق در فضای مجازی، توضیحاتی را در رابطه با این خبر ارائه داد که در بخشی از آن آمده است: «به آگاهی می‌رساند خبر عنوان شده صحیح نمی‌باشد و لیکن فرماندار اصفهان در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان به عملکرد سازمان آب منطقه‌ای در خصوص مدیریت پساب انتقاد داشته‌اند که ارتباطی با آبفا ندارد و همچنین انتقاد فرماندار اصفهان به قطعی آب مربوط به روستاهای بخش مرکزی شهرستان بوده که از آب اصفهان بزرگ تامین می‌شوند که مسؤولیت آن بر عهده آب و فاضلاب روستایی شهرستان یعنی آبفار بوده است».

در این رابطه خبرگزاری فارس ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای و حفظ امانت در مورد «فایل صوتی» محتوای جلسه نکاتی را یادآور می‌شود:

1- متن خبر تهیه شده، کاملا بر اساس محتوای سخنرانی مدعوین بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است و اگر اشکالی در مطالب بوده قطعا مربوط به محتوای مطرح شده در جلسه است و ارتباطی با انتشار خبری آن ندارد.

2- بر اساس تصویر بالا که به امضای حاضران جلسه رسیده، فردی که مورد انتقاد فرماندار اصفهان و معاون فرماندار قرار گرفته خود را نماینده آب و فاضلاب شهری اصفهان (آبفا) معرفی کرده و در خبر خبرگزاری فارس نیز بر همین اساس تیتر «واکنش تند فرماندار به عملکرد آبفا اصفهان» انتخاب شده است. در مورد «قطعی آب» نیز در تیتر و متن خبر، صحبتی از اداره متولی نشده و صرفا نقل قول فرماندار اصفهان در رابطه با لزوم اطلاع‌رسانی زمان‌های قطعی آب بازنشر شده است؛ مضافا این که هیچ نماینده‌ای از اداره آب منطقه‌ای در جلسه مذکور حضور نداشته است.

3- خبرگزاری فارس ضمن درک شرایط و فشارهایی که باعث شده این متن غیردقیق در رابطه با خبر مذکور منتشر شود، امیدوار است که همچنان بتواند بی‌واسطه صدای مسؤولانی را بازتاب دهد که به طور جدی و بدون کوتاهی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند؛ در این شرایط و موارد مشابه، این رسانه مگر در موارد خاص، علاقه‌ای برای ورود به مسائل فرعی نداشته و بر رعایت مصالح مردم تأکید دارد تا بیشتر حل معضل (بحران آب شرب مردم) در دستور کار باشد نه این که صرفا بر متولی آن تأکید شود.

انتهای پیام/63058/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول