اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات ترکیه/ 3

برنامه 100 روزه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

انتخابات سراسری ترکیه در حالی امروز برگزار می‌شود که نامزدهای ریاست‌جمهوری در این کشور، برنامه‌ای برای 100 روز ابتدایی دولت خود، در صورت پیروزی، ارائه داده‌اند.

برنامه 100 روزه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه با دنباله‌روی از سران کشورهای مختلف، برای 100 روز ابتدایی دولت خود (در صورت پیروزی در انتخابات) برنامه ارائه دادند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی ترکیه اعلام کرده که در برنامه صد روزه دولت خود، به درخواست‌ها و انتظارات مردم رسیدگی می‌کند. یکی از مسائل اصلی برنامه صد روزه اردوغان، تصویب طرح خرید خدمت سربازی است.

اردوغان همچنین وعده داده تا در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، شهرهای ترکیه را هوشمند، پاکیزه‌تر و مناسب‌تر برای زندگی سازد. ساخت پارک‌های ملی در این کشور نیز  بلافاصله آغاز خواهد شد.

«محرم اینجه» نامزد حزب جمهوری‌خواه و رقیب اصلی اردوغان اما در برنامه صد روز ابتدای دولت خود، سفر به اروپا، مذاکره با سران اتحادیه اروپا و بهبود روابطی که اردوغان مخدوش کرده را وعده داده است.

اینجه همچنین گفته علاوه بر برقراری ارتباط مجدد با دولت سوریه و «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور، سفیر ترکیه را به دمشق باز می‌فرستد. وی تاکید کرده که تمام آوارگان و پناهجویان سوری را به کشورشان بازمی‌گرداند.

وی بازگشایی مدارس عالی و دانشکده‌های افسری در مناطق مختلف را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این دانشکده‌ها به دستور اردوغان و به بهانه مبارزه با عاملین کودتای نافرجام 2016 تعطیل شدند.

«مرال آکشنر» نامزد و رهبر حزب خوب، لغو وضعیت اضطراری که از 16 جولای 2016 به بهانه کودتای نافرجام در این کشور برقرار شده را در صدر اولویت‌های برنامه صد روزه خود قرار داده است.

آکشنر همچنین قصد دارد طرحی را برای بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه و کاهش نرخ بیکاری جوانان این کشور (اکثر بیکارها به احزابی غیر از حزب اردوغان تعلق دارند) اجرا کند. وی وعده داده تا در صد روز اول دولت خود، حدود 80 درصد از بدهی کارت‌های اعتباری را از پرداخت معاف کند.

وی همچنین تاکید کرده که شبکه دولتی «تی‌آرتی» را به دلیل پوشش ندادن سخنرانی‌های او، به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

انتخابات سراسری ترکیه امروز (یکشنبه) از ساعت 8 صبح به وقت محلی در بیش از 80 استان برای تعیین رئیس‌جمهور و نمایندگان پارلمان این کشور برگزار می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره انتخابات سراسری ترکیه به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول