اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تنش در مرز پاکستان و افغانستان؛ یک نظامی کشته شد

نیروهای ارتش پاکستان که در حال ساخت موانع مرزی در مرز مشترک بودند از داخل خاک افغانستان هدف قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک نظامی پاکستانی و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

تنش در مرز پاکستان و افغانستان؛ یک نظامی کشته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، نیروهای ارتش پاکستان که در حال ساخت موانع مرزی در مرز مشترک بودند از داخل خاک افغانستان هدف گلوله قرار گرفتند که منجر به کشته شدن یک نظامی پاکستانی و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

«نیاز علی» نظامی پاکستانی که بر اثر شلیک از داخل خاک افغانستان کشته شد 29 ساله و اهل منطقه مردان از توابع ایالت خیبرپختونخواه است.

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در این زمینه گفت: اسلام‌آباد مصمم به تکمیل حصارکشی مرز مشترک با افغانستان است و چنین اتفاقاتی سبب نمی‌شود که این پروژه را تکمیل نکنیم.

وی افزود: همکاری افغانستان برای تکمیل پروسه ایجاد موانع مرزی به نفع هر دو کشور است.

پاکستان قرار است 2611 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را حصار کشی کند که تا کنون موفق شده 355 کیلومتر از این پروسه را تکمیل نماید.

قرار است در روزهای آینده پاکستان با ادامه حصار کشی در بیش از 400 کیلومتر پروژه ایجاد موانع مرزی با افغانستان را تکمیل کند.

این در حالی است که افغانستان به ایجاد موانع مرزی توسط پاکستان معترض است و مقامات دولتی این کشور معتقدند این حصارکشی هیچ کمکی به تأمین امنیت مرزهای مشترک نمی‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول