اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان تئاتر عروسکی در گفت‌وگو با فارس:

بحران اقتصادی بر تئاتر عروسکی هم تأثیر گذاشته است/ «مارشملو» در اوکراین اجرا خواهد شد

آلبرت بیگ‌جانی، کارگردان تئاتر عروسکی عنوان کرد: به زودی قرار است نمایش «مارشملو» برگرفته از نوشته شل سیلور استاین را در جشنواره اوکراین اجرا کنیم.

بحران اقتصادی بر تئاتر عروسکی هم تأثیر گذاشته است/ «مارشملو» در اوکراین اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، آلبرت بیگ‌جانی کارگردان تئاتر عروسکی که سال گذشته نمایش چمدان و سگ ملوس را به صحنه تئاتر برد و در جشنواره‌های تئاتر عروسکی تهران نیز حضور داشت، امسال تصمیم دارد نمایش «مارشملو» برگرفته از داستان لافکادیو نوشته شل سیلور استاین را در تهران و اوکراین اجرا کند.

بیگ‌جانی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: پیش از اینکه به جشنواره تئاتر اوکراین برویم، قرار است دو اجراخوانی در روزهای ششم و هفتم تیر ماه در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی(قیطریه» با اجرای داریوش مودبیان داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: این نمایش با اجرای تک نفره داریوش مؤدبیان و یک کار کاغذی است که فکر می‌کنم اول تا سوم جولای در اوکراین اجرا شود.

بیگ‌جانی درباره محتوای نمایشنامه گفت: داستان نوشته لافکادیو شل سیلور استانی است البته تئاتر نبوده ولی آن را نمایشناه کردیم کوتاه تر شده است. من این کار را برای جشنواره ارائه کرده بودم که چون همزمان با یک اجرای دیگر در کشور دیگری بود ، فرصت نشد و امسال تصمیم گرفتیم آن را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه مارشملو را احتمالا برای جشنواره عروسکی ایران نیز اجرا خواهیم کرد، گفت: در این دو روز اجراخوانی در تهران قرار است بازبینی کار هم برای جشنواره عروسکی صورت بگیرد. کار دیگری را هم با عنوان «تیش‌تر» تهیه کنندگی می‌کنم که داستانی از گرشاسب نامه است.

وی درباره شرایط تئاتر عروسکی اظهار داشت: وضعیت تئاتر عروسکی فرقی با گذشته نکرده نمی‌توانم بگویم امسال بهتر یا بدتر شده اما بهرحال شرایط اقتصادی روی اجراهای خارجی تأثیرگذاشته و مسافرت‌های گروه‌ها را دچار مشکل کرده است. به طور مثال قرار بود چند کار مشترک با اوکراین و صربستان داشته باشیم که به دلیل بودجه شرایطشان هنوز مشخص نیست و همه بلاتکلیف هستند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول