اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مشاور ارشد برنامه توسعه سازمان ملل:

چالش‌های موجود ترکمنستان رفع نشود «تاپی» به مشکل برمی‌خورد

مشاور ارشد برنامه توسعه سازمان ملل گفـت: یکی از پروژه های مهم برای ترکمنستان اجرای خط لوله «تاپی» است که در صورت ادامه روند کنونی این کشور به دلیل داشتن محدودیت های زیاد قادر به اجرای آن نیست.

چالش‌های موجود ترکمنستان رفع نشود «تاپی» به مشکل برمی‌خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «بن سلی» مشاور ارشد برنامه توسعه سازمان ملل در بیانیه رسمی پرسه انتقال و ایجاد زیرساخت‌ لازم برای صادرات گاز مایع را یکی از مهم‌ترین مسائل مهم ترکمنستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتقال و فروش گاز برای ترکمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه «عشق‌آباد» باید با بخش خصوصی این کشور تعامل بیشتری داشته باشد.

مشاور ارشد برنامه توسعه سازمان ملل ادامه داد: یکی از پروژه های مهم برای ترکمنستان اجرای خط لوله «تاپی» است که در صورت ادامه روند کنونی این کشور به دلیل داشتن محدودیت های زیاد قادر به اجرای آن نیست.

وی گفت: تاپی برای ترکمنستان اهمیت ویژه دارد اما در صورت ادامه روش فعلی این کشور توانایی رسیدگی به همه اهداف نخواهد داشت.

سلی معتقد است: برای موفقیت برنامه‌های ترکمنستان در بخش صادرات گاز باید همکاری دولت و حوزه خصوصی فعال شود.

سخنان این مقام سازمان ملل در حالی است که در چند سال اخیر روسیه و ایران 2 کشور خریدار گاز ترکمنستان از خرید گاز این کشور به دلائل مختلف خودداری کرده اند و در حال حاضر تنها چین مشتری گاز ترکمنی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول