اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس‎کل دادگستری گلستان:

مجلس با اصلاح برخی قوانین به بخش تجارت کمک کند

رئیس‎کل دادگستری گلستان گفت: مجلس شورای اسلامی در جنگ تمام عیار دشمن به اصلاح برخی قوانین بپردازد و در بحث قانونگذاری به بخش تجارت، صادرات و واردات کمک کند و مانع قاچاق شود.

مجلس با اصلاح برخی قوانین به بخش تجارت کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان بعد از ظهر امروز در نشست مشترک قوه قضاییه و فعالان اقتصادی استان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در حال حاضر در جنگی به سر می‎بریم که باید هم‎افزایی داشته باشیم همانطور که در دوران دفاع مقدس همه به شیوه‎های مختلف از کشور حمایت می‎کردند.

*برخی قوانین مانع کمک دستگاه قضا به تولیدکنندگان و سرمایه‎گذاران می‎شود

وی با بیان اینکه تمام همت و توان دستگاه قضایی کمک به سرمایه‎گذاران و فعالان اقتصادی است، گفت: با وجود اراده ما بر کمک به سرمایه‎گذاران و تولیدکنندگان اما برخی قوانین مانع این کار می‎شود و متأسفانه برخی قوانین کهنه هستند.

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه قانون تجارت مصوبه سال 1310 است، تصریح کرد: در حالی که قوه قضاییه چندین سال گذشته برای به‎روز کردن قانون تجارت لایحه آن را برای دولت فرستاده اما همچنان در مجلس شورای اسلامی در نوبت قرار دارد و رسیدگی به آن آغاز نشده است.

هاشمیان با بیان اینکه یکی از علل فراوانی پرونده‎های قضایی در دادگستری قانونگذاری است، اذعان کرد: در حالی که در کشورهای دنیا 400 الی 600 جرم وجود دارد این میزان در کشورمان حدود 2 هزار جرم است.

وی با بیان اینکه سالانه 400 هزار پرونده به دادگستری استان گلستان وارد می‎شود، متذکر شد: این میزان در کشور قریب به 16 میلیون پرونده است که نشان می‎دهد قانونگذاری ما نیاز به اصلاح دارد.

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در جنگ تمام عیار دشمن به اصلاح برخی قوانین بپردازد و در بحث قانونگذاری به بخش تجارت، صادرات و واردات کمک کند و مانع قاچاق شود.

هاشمیان با بیان اینکه مردم قراردادهایی منعقد کنند که حقوقی و دارای زمینه اجرا باشد، اظهار داشت: با وجود اینکه استان گلستان در بسیاری از موارد اعم از تهدید، توهین، ایراد ضرب عمدی و ... با کاهش ورودی پرونده همراه بود اما متأسفانه کلاهبرداری در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مجلس قانونگذار ما باید اساسی عمل کند، افزود: دستگاه قضایی بین دو تضاد قرار گرفته است از طرفی تولیدکنندگان از بانک‎ها گله‎مندند و از سوی دیگر بانک‎ها از معوقات و افزایش مطالبات بانکی ناراضی هستند.

رئیس‎کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در سال‎های اخیر کمیته حمایت از سرمایه‎گذاران در قوه قضاییه تشکیل شده بود که از سال گذشته با دستور رئیس قوه قضاییه ستاد اقتصاد مقاومتی با اختیارات بیشتر تشکیل شد.

هاشمیان اضافه کرد: در نتیجه فعالیت این ستاد در استان گلستان سال گذشته 60 پرونده تشکیل شد و مکاتباتی هم صورت گرفت و گره‎ از کار برخی سرمایه‎گذاران باز شد.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول