اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

پوشش یک میلیون معتاد در ۹ هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد کشور

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در مجموع ۸ نوع مرکز ترک اعتیاد در کشور داریم که شامل ۹۰۰۰ مرکز بوده و سالانه جمعیتی بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر معتاد را پوشش می‌دهند.

پوشش یک میلیون معتاد در ۹ هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه تلویزیونی «جریان» با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش اعتیاد، اظهار داشت: خط ملی مشاوره به شماره 09628 به ظرفیت 400 هزار تماس موفق در سال فعال است که خانواده‌ها می‌توانند دغدغه خاطر خود در خصوص گرایش فرزندان خود به مواد مخدر و نیز کسب مهارت‌های لازم برای مواجهه با موضوع اعتیاد را از این طریق آموزش دیده و از مشاوره‌های آن استفاده کنند؛ ضمن اینکه این خط مراکز مشاوره‌ای و درمانی هر منطقه را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر توسعه‌ای مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: نسبت به توانمندسازی و آموزش سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام می‌کنیم و پروژه‌هایی به آنها واگذار می‌شود؛ ضمن اینکه از سال 92 تاکنون تعداد NGO ها در مبارزه، پیشگیری و صیانت از اعتیاد رشد بیش از صد درصدی داشته و از 1200 مرکز به 2411 مرکز رسیده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدربا بیان اینکه در حال حاضر در تعدادی از کارخانجات موفق تهران صدها معتاد بهبودیافته فعالیت می‌کنند، گفت: 30 دستگاه اجرایی کشور در خصوص مقابله با عرضه، عملیات، صیانت از اعتیاد و ایجاد اشتغال با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کنند.

افشار با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی مجوز مراکز ترک اعتیاد را می‌دهند، خاطرنشان کرد: در مجموع 8 نوع مرکز ترک اعتیاد در کشور داریم که شامل 9000 مرکز بوده و سالانه جمعیتی بین 900 تا یک میلیون نفر معتاد را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به نیازهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری از اعتیاد متذکر شد: آنچه که بسیار نیازمند هستیم موضوع پیشگیری اولیه و آموزش است و باید حداقل 50 درصد اعتبارات خود را به سمت موضوع پیشگیری از اعتیاد ببریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول