اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آزادسازی مقر لشکر 52 و یک روستا در جنوب سوریه

ارتش سوریه توانست در ریف شمال شرق و شرق استان درعا کنترل روستای رخم و لشکر 52 را به دست گیرد و به عملیات خود ادامه دهد.

آزادسازی مقر لشکر 52 و یک روستا در جنوب سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عملیات ارتش سوریه به صورت مستمر در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» اعلام کرد که نیروهای سوری ظهر امروز در ریف شمال شرقی استان درعا توانستند کنترل روستای «رخم» واقع در جنوب شهرک «الملیحه الغربیه» را به دست گیرند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در ریف شرقی درعا، توانست لشکر 52 را به دست گیرد و هم اکنون به سمت الکرک در حرکت است.

در همین راستا، منابع خبری اعلام کردند که در شهرک «کریم الجنوبی» واقع در شمال شرق درعا، به وضعیت 450 نفر نیز رسیدگی شده است.

تروریستها اما بامداد امروز در واکنش به حملات ارتش سوریه در درعا، به مواضع نیروهای سوری در اطراف روستای «جبا» واقع در ریف شرقی «قنیطره» حمله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور به همراه نیروهای همپیمان خود توانسته است این حمله را که از سوی عناصر تروریستی «جبهه النصره» انجام شده بود، دفع کند.

در جریان دفع حملات ارتش سوریه، شماری از تروریستها کشته و برخی از آنان نیز به سمت روستای «الحمیدیه» که عناصر هم پیمان آنان در آن حضور دارند، فرار کردند.

تروریستهای حاضر در ریف قنیطره، از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند؛ رژیمی که اطلاعات محرمانه و سلاح در اختیار آنان قرار می‌دهد.

نیروهای ارتش سوریه صبح امروز توانستند به صورت کامل کنترل شهرکهای «ناحتة، الملیحة الشرقیة و صما الهنیدات» را به دست گیرد و بدین ترتیب استان درعا را از سویداء جدا کردند.

یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی «ارتش آزاد» نیز اعلام کرد که ارتش سوریه در حال حاضر بر منطقه سیلوها در شرق درعا فشار وارد می‌کند تا کنترل شهرک «ام المیاذن» را به دست گیرد و خود را به گذرگاه نصیب برساند.

در همین راستا، روز گذشته، ارتش سوریه با تسلط بر شهرکهای بصر الحریر و ملیحه العطش در شرق درعا، توانست یکی از مهمترین مواضع النصره در جنوب سوریه را به کنترل خود در آورد.

با آزادسازی این شهرکها، ریف شرقی درعا به دو بخش شمالی و جنوب تقسیم شد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول