اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خروج بیش از 400 خانواده از غرب و شرق درعا سوریه از طریق گذرگاه‌های انسانی+تصاویر

از طریق گذرگاه‌های انسانی «خربه غزاله و داعل» تا کنون از ریف شرقی و غربی درعا 460 خانواده از چنگ تروریستها فرار کرده‌اند.

خروج بیش از 400 خانواده از غرب و شرق درعا سوریه از طریق گذرگاه‌های انسانی+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دهها خانواده از طریق گذرگاههای انسانی که مسئولان سوری برای تسهیل خروج افراد غیر نظامی از مناطق تحت اشغال تروریستها در درعا در نظر گرفته‌اند، خارج شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای ارتش، نیروهای امنیت داخلی و مسئولان پزشکی و امدادرسانی از این افراد استقبال می‌کنند.

افراد غیر نظامی از طریق گذرگاههای «خربة غزالة و داعل» از ریف شرقی و غربی استان درعا خارج شده و همه مایحتاج ضروری آنان تأمین می‌شود.

«فداء العید» که مسئولیت حمایت روانی افراد غیر نظامی را بر عهد دارد، تأکید کرد که حضور همکاران وی در گذرگاه خربه غزاله در راستای حمایت روانی و آرام کردن غیر نظامیانی است که از سیطره تروریستها خارج شده‌اند.

«منصور الخطیب» که در مطب سیار خود در گذرگاه مستقر است، تأکید کرد که دهها نفر با وضعیت روانی عادی و خطرناک به وی مراجعه کرده‌اند و به آنان کمک‌های اولیه پزشکی ارائه می‌شود و هر کس که نیاز به درمان داشته باشد، به بیمارستان درعا منتقل می‌شود.

گذرگاه خربه غزاله تا روز گذشته پذیرای 160 خانواده از جمله کودکان، زنان و سالمندان بوده است. این افراد به مرکز اقامت موقت در شهرک «جباب» منتقل شدند.

پس از انتقال این افراد به این شهرک، به منطقه‌ای که خواستار انتقال بدان باشند، منتقل خواهند شد.

به گزارش سانا، افراد غیر نظامی از همه شهرکهای ریف شرقی درعا خارج شدند به جز افراد حاضر در شهرک «المسیفره» که همچنان در اشغال تروریستها قرار دارد.

از گذرگاه داعل نیز تا کنون 300 خانواده از چنگ تروریستهایی خارج شده‌اند که به گفته افراد غیر نظامی برای عدم ترک این این مناطق به سمت آنان تیراندازی می‌کردند.

شماری از زنانی که به این گذرگاه رسیدند تأکید کردند که تروریستها بدترین رفتار را با آنان داشتند و شماری از فرزندانشان را ربودند  و شماری را از پای درآوردند.

مسئولان درعا صبح چهارشنبه سه گذرگاه انسانی ایجاد کردند تا افراد غیر نظامی که خواستار خروج از ریف شرقی و غربی این استان هستند، بتوانند از این مناطق خارج شوند.

از نیمه شب گذشته نیز توافق آتش‌بس در درعا به مدت 12 ساعت آغاز شد و تا 12 ظهر به وقت دمشق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول